4ütemű fordulatszámmérőt hogyan lehet átalakítani hogy jó legyen 2 ütemű gépekre?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ha mechanikus és főtengelyről hajtva, akkor tökmindegy hány ütem.
Ha meg nem, akkor kérdés, honnan, milyen jelet vesz, ami alapján kijelez.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Van valami olyan kis tranyós kapcsolás, ami csak minden második jelet küldi tovább, most hirtelen nem jut eszembe.
Ja, nem mellesleg, egyhengeres motor?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Jelfelező (frekvenciaosztó) nem jó.
Neki kétszerező kéne, ha lenne.
Mert egy hengeres 2T motornál egy fordulat egy munkaütem, a műszer meg gondolom 4 hengeres 4T motorhoz van, ahol egy főtengelyfordulatra két munkaütem esik. Ahhoz hogy pontosan mérjen, egy impulzusból kéne kettőt csinálni, lehetőleg egyenletes kitöltési tényezővel.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Ahhoz hogy pontosan mérjen, egy impulzusból kéne kettőt csinálni, lehetőleg egyenletes kitöltési tényezővel."
Négy hengeres motorról származó mérőre igaz lenne.
A 2 ütemű pont hogy minden fordulatnál fog jelet küldeni, az 1 hengeres 4 ütemű meg csak minden második fordulatban. A 2T kétszer annyi jelet ad.
Én egyébként azért gondolkodtam 1 hengerben, mert 4 hengeres motoroknál nem jellemző a gyújtásjelről vett fordulatszám-mérés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!