Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Autó menetfény vezérlés?...

Autó menetfény vezérlés? (kérdőjel, mert kell)

Figyelt kérdés

Olyan elektronika kellene, ami 12V-ot kapva még nem, de pl. 12.5 V-ot kapva (ha jár a motor és van töltés) akkor mondjuk behúz egy relét.

Vagyis: álló helyzetben ne, csak járó motornál húzzon be.

Kapcsrajz ötleteket várok.



2014. márc. 6. 20:05
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
Egyébként általában egy menetfénynek három vezeték kell, Test, kapcsolt gyújtás, és a világításról jövő szál. Nem kell semmi extra.
2014. márc. 7. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:

Nem mehet.


[link]

2014. márc. 7. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
Valóban, ezt s részt benéztem, köszönöm. Akkor holnap kénytelen leszek átkötni a sajátom :)
2014. márc. 7. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:

Ne kösse senki sehova, hülyeség van a hivatkozásban.


A mai napon hatályos jogszabály szövege pontosan:

[link]


A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek:


55/A. A gépjárművet fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.


(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.


A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek:


55/B. A gépjárműre csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.


(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:


a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;


b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.


(3)136 A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.


Nos, itt a jogszabály egyértelműen annyit mond, hogy a fényszóró bekapcsolásakor el le kell kapcsolódnia. Helyzetjelzőről szó sincs. Aki azt a magyarázatot fogalmazta, csak a saját véleményét írta bele, semmilyen szabály nem tiltja a helyzetjelzővel együtt világítást.

2014. márc. 7. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:

Rosszul értelmezed.Ha megnézed a kapcsolási rajzot ott

láthatod,hogy a helyzetjelző áramkörére van kötve.

Vagyis abban a pillanatban amikor azt felkapcsolod elalszik

a menetfény.

Valamint az sem igaz,hogy akkor kapcsolódjon fel ha a motor indításra "kész" állapotban van.

Csak akkor kapcsolódik fel ha a motort beindítottad.

2014. márc. 8. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim válasza:

Egy hónap késéssel ugyan, de pontosan tudok segíteni, ugyanis én is a napokban szereltem be egy DRL-t, igaz, abban ködlámpa is volt, tehát több volt a munka vele. Műszaki vizsgáztatva, szóval (esetleg jobb híján) kérlek fogadd tanácsaimat.


Gondolom az elhelyezés, engedélyjelek (E, RL00) ismeretében vagy, úgyhogy ezt hagyjuk is.


(1) BEKAPCSOLÁS

Ez alól nem lehet kitérni, különben MEGBUKSZ MŰSZAKI VIZSGÁN. Az utólag szerelt (nem gyári) elemekre különös szigorral tekintenek, jogosan.


Gyújtásnál már világítania kell a menetfénynek. Ergo amikor már csak a START gombot vagy a kulcsot kellene koppintani/billenteni az önindító sütéséhez, akkor MÁR világítania kell.


ELSŐ lépésként én egyszerűen leszedtem a kormány alól a fedelet, voltmérővel megnéztem, hogy melyik kábelen volt feszültség csakis gyújtásráadás után (ez nálam narancssárga), majd végigkövettem a kábelköteget a motorházban, hogy hol haladhat az a narancssárga kábel. Szétbontottam a kötegelés egy kis részét, megcsapoltam a sárga kábelt (NEM ELVÁGNI, csak egy éles, pont erre kitalált elemmel belevágni vékonyan a szigetelésbe, hogy a kábelhez érjen egy fémdarab, ami "kihozza" az elektronocskákat), és az ment is a menetfényhez kapott kontrollbox "gyújtás/power" kábeléhez (nálam fehér). Amint ezen a kábelen kapja az áramot a box, a DRL világít. Így megoldott a gyújtással égő DRL.


(2) LEKAPCSOLÁS

Itt (szerintem) van egy kis tér a testreszabáshoz, ugyanis a jogszabály egy dolgot mond: fényszóróval (tompítottal, ködfényszóróval, távolságival) együtt nem éghet. Na mondom, akkor nálam a helyzetjelző kapcsolása erre jó is lesz.


Tehát nálam a helyzetjelző felkapcsolásával már nem ég a menetfény. Ennek az az előnye, hogy ha parkolsz/várakozol, de a gyújtást ráadod (sok minden csak gyújtással működik), akkor a helyzetjelző felkapcsolásával a menetfény ordító fényereje nélkül és a közlekedők zavarása/elvakítása nélkül maradhatsz egy helyben. További előnye, hogy (vegyük figyelembe az előbb említett fényszórók kapcsolási feltétellogikáját) egy kalap alatt ki lehet zárni a ködlámpával és/vagy a tompítottal (+távolságival) való szimultán üzemelést, ami szintén követelmény.


Tehát MÁSODIK lépésben megkerestem ugyan azon voltmérővel, hogy melyik a parkolólámpa (helyzetjelző), ugyan úgy megcsapoltam azt is, majd ez ment a kontrollbox "lámpa/jel" kábeléhez.


(3) JOGI VONATKOZTATÁSOK

Az általam kivitelezett megoldást elfogadták, de nem tudom, hogy 1000%-ban szabályos-e, ergo garanciát az itt adottakra nem adhatok.


TL;DR, illetve az eredmény: gyújtásnál bekapcsol, helyzetjelzőnél és (logikusan) "afölött" lekapcsol.

2014. ápr. 8. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!