Autó menetfény vezérlés? (kérdőjel, mert kell)
Olyan elektronika kellene, ami 12V-ot kapva még nem, de pl. 12.5 V-ot kapva (ha jár a motor és van töltés) akkor mondjuk behúz egy relét.
Vagyis: álló helyzetben ne, csak járó motornál húzzon be.
Kapcsrajz ötleteket várok.










De úgy.
2 féle van:
1: gyújtáskor kap 12V-t, működik, de ha a helyzetjelzőt bekapcsolod, elalszik.
2: Figyeli az akku feszt, ha töltés van (>12V) akkor bekapcsol (jár a motor) , de ennél is megvan a helyzetjelzős tiltás.





Okoska, ha mindent tudsz, minek kérdezel?
A kapcsolás egy szar, jó nagy hőfüggésű zenerre bízni a feszültségfigyelést... no comment.
És ha az ember megáll egy hosszabb út után, jól feltöltött akkuval, akkor a DRL-t addig rajtahagyja, ameddig le nem merül 12,5 voltra.
Aki nem képes arra, hogy megkeressen egy kapocslt 12 voltot az autó elektromos rendszerében, inkább ne is nyúljon bele, mert egyéb károkat is okozhat.
Kapcs. rajzot kértem, ötletet, nem kioktatást, meg okoskodást. Nem is értem, hogy minek ír az, aki csak kottázni akar. Gondolom unalomból. Menet közben találtam egy rajzot, azt kiraktam, persze egyből tök hülye vagyok, (én...) És én vagyok az okoska.
A jövőben hanyagoljanak a hasonló okostojások, ha kérhetem.





Azért írtam fent,hogy nem úgy működik mert nem kell keresgélni külön vezetéket.
A vezérlő elektronika kompletten tartalmaz mindent,nem
kell külön relé sem.
A rajz alapján pedig gondolom nem lesz nehéz összehozni azt a 3 bekötést.





Elsőként: A nappali menetjelzőnek nem akkor kell kikapcsolnia, ha a helyzetjelzőt felkapcsolod, hanem akkor, ha a tompítottat, vagy a távolságit, helyzetjelzővel együtt mehet.
Másodszor: Automatikusan be kell kapcsolnia, ha a motorra gyújtást adsz. Ez feszültségfigyelő kapcsolással nem garantált minden esetben. Illetve amíg nincs töltés, addig nem is kapcsol fel.
Harmadrészt: Ha a feszültséget figyeli, akkor nagyon sokáig világít a menetfény, mikor Te már nem ülsz a kocsiban. Az akku egy hosszabb út után általában 12,7V körül van, mire két tizedet csökken a led fogyasztásával, órákba is telhet, ráadásul indokolatlanul.
Negyedrészt: A linkelt kapcsolás alkalmatlan. Mivel nagy a hőfokfüggése, ezért össze-vissza fog neked kapcsolni télen és nyáron, beindítás után és már felmelegedett motortérben.
Se nem egyszerű a korrekt feszültségfigyelés, se nem 100%-g megbízható. Sokkal egyszerűbb egy multival, vagy próbalámpával megtalálni a kapcsolt 12V-t. Illetve ha az autód pontos típusa alapján keresel egy vezetékelési vázlatot, akkor még egyszerűbb lesz.
Nem okoskodni akarok, csak felhívni a figyelmed a hátrányaira a fesz figyelésnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!