Mit tehetek, ha garanciaidőn belül elromlott a fényképezőgépem, visszavittem az eladónak, aki elküldte szervízbe és azóta (2 hónapja) nem készültek el vele?
Na akkor bemész az illetékes boltba. Ott udvariasan rákérdezel a problémára. Ha udvariasan elutasítanak , akkor kéred a panaszkönyvet. Beírod a hasfájásodat:) Utána felhívod az illetékes szervizet. Neked a köv. lehetőségeid vannak: Javítás, csere, elállás. Javítás határideje 15 nap, kivéve ha valami úgymond komolyabb alkatrész kell hozzá, amit pl külföldről kell behozni. Attól függően mit mond a szerviz vagy vársz az újabb határidőig, vagy pedig megkeresed a márka honlapján, az elérhetőséget, és követeled a cserét. El is állhatsz a szerződéstől, de ha jelentéktelen a hiba, akkor annak nincs helye. Én notebookkal jártam így, ma már új készülékem van, kb fél évig leveleztem a gyártóval, mire belátta hogyigazam van, az utolsó levelemben, már kártérítési pert is említettem. Jó lenne ha volna jogtanonc ismerősöd, ő sokat tudna segíteni, mert az ide vágó ptk ill. fogy. véd törvény eléggé zavaros. De küldök neked néhány linket, ahol tudsz tájékozódni.
Ez utóbbin kikeresed a saját megyédet, ésfelhívod őket. Nekem itt jó tapasztalataim vannak, mert ha nem tud segíteni, akkor kapcsolni fogja a jogászukat.
Ne hagyd magad, és sok sikert.
15 nap a javítás határideje? Ez azért ez abszolút nincs így. A törvény - még ha jogtanonc olvassa akkor sem - tartalmaz már KÖTELEZŐ javítási határidőt, csak azt fogalmazza meg, hogy ésszerű időn belül kell javítani a terméket. És ez akár hatvan nap is lehet.
A szervizt felkeresve pedig igencsak megalapozott ok, hogy külföldi alkatrészre kell várni.
Azt szintén elmondanám, hogy egy fotógép esetén könnyen előfordulhat, hogy a vásárló nem is kerül kapcsolatba a szervizzel, mert az értékesítő a garanciaviselő. Ekkor a vevő mehet a szervizbe, sőt a gyártóhoz is, mivel nincsenek jogviszonyban így bármiféle követelése alaptalan. Úgy pereskedni meg nem szerencsés. [Laptop esetén a garanciaviselő a gyártó és nem a forgalmazó, tehát az első hozzászóló ott jogosan követelte igényét a gyártónál ill. saját szervizében. Ott a forgalmazó a gyártót képviseli. Egy fotógép esetén pedig ez nem mindig van így.]
Szintén nem tanácsos ajánlani, hogy panaszkönyvet kérjen, mert ilyen már nincsen, a rendszerváltás elvitte. Ma Vásárlók könyve van, és nem csak a panaszok bejegyzésére használható. [Ezt csak azért mondom, mert vannak olyan vevőkapcsolati emberek, akik "ilyenen" tesztelik azt, hogy valóban joghozértő a panaszos, vagy csak otthon szorgalmasan jegyzetelt és most "vagizik."]
Mindenesetre én egy fogyasztóvédelmi állásfoglalást kérnék. Írj a fogyasztóvédelemnek egy levelet, add fel a fogyasztóvédelemnek ÉS add fel ugyanazt a levelet a garanciaviselőnek is. Ez azért "meg szokta őket gyorsítani."
Sok sikert, kitartást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!