Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Hogy kössem be őket?

Hogy kössem be őket?

Figyelt kérdés

Kellene egy egyszerű, 6v-os feszültség stabilizáló. Ezt 6v-os stabilizáló IC-k ból akarom megcsinálni. De a gond az hogy többet kellene párhuzamosan kötnöm.

Ezt hogy érdemes megoldani? Hallottam olyat hogy az IC-k mögé kössek pici ellenállásokat, amik a különbözetet elfűtik. De mekkora ellenállás kellene?

Vagy mi van akkor ha diódát teszek az IC-k után?


2013. jún. 16. 22:33
 1/5 anonim ***** válasza:

Tegyél a stabilizátor IC elé egy kb 1 ohmos ellenállást. Aztán köss be oda egy jó nagy hűtőbordára szerelt PNP tranzisztort a következőképpen: Kollektor a stabilizátor IC kimenetére, Bázis a stabilizátor bemenetére, Emitter a stabilizátor elé kötött ellenállás másik lábára. Ha 700 mA-nél nagyobb áram folyik, nyit a tranzisztor, és átveszi a terhelést az IC-től (a 700 mA feletti terhelést).

"n2955-től kezdve akármit tehetsz oda, ami elég nagy teljesítményű.

2013. jún. 16. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
bocs, 2N2955 akart lenni
2013. jún. 17. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Ez így elég egyszerűnek tűnik.


Viszont 2N2955-es, vagy a feletti tranzisztort nem találtam. (hestoron néztem)

Akármilyen PNP tranzisztor jó bírja azt az áramot ami ott lesz nem?

2013. jún. 17. 14:21
 4/5 anonim ***** válasza:

Igen. Azért írtam azt, mert elsőre az jutott az eszembe.

Bírnia kell a kívánt áramot, és a bemenő - kimenő feszültség különbségéből és az áramból ki lehet szorozni a teljesítményt is. Gyakorlatilag bármi jó oda, ami ennek megfelel.

2013. jún. 17. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Rendben, köszönöm. Természetesen ment a zöld kéz.


Elméletileg 45w-ot tud produkálni az áramforrás. tehát 7,5A, de inkább akkor teszek bele egy ilyet:

[link]

Ennek már bírnia kell(ene).


Viszont még lenne kérdésem :)

Ez egy motorba lenne feszültségszabályozó (gyárilag nincs benne) mivel most raktam bele egy jobb lendkerék mágnest és így kivágja az égőket nagyobb fordulaton...(pedig ez is gyári mágnes, és még most akarom feldelejeztetni a régit...)

Viszont a motor alapból váltóáramot állít elő, a graetz híd nem használható mivel a - és az egyik fázis közös. Tehát szerinted hogy lenne érdemes egyenirányítani a lehető legkevesebb veszteséggel?

(alacsony fordulaton így is csak pislákol)

2013. jún. 17. 16:51

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!