Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » A cinező eléget a cint. Mit...

A cinező eléget a cint. Mit tegyek ellene?

Figyelt kérdés
Pár napja vásároltam egy új cinezőt, egy Letcon 60W ce-t. Pár perc alatt bemelegszik, szépen olvad rajta a cin de 5-10 perc után, mikor még forróbb lessz a fej a ráolvadt cin bebarnul, majd fekete lessz. Sajnos nincs benne rermosztát. Hogyan lehetne átbütykölni hogy ne égessen, hanem csak olvasszon? Arra gondoltam, hogy szerelnék bele valamit amivel tudnám állítani, hogy 60 vagy például 30w legyen a teljesítménye. Tehát bemelegedés után 30 watton üzemelne. Vagy lehet, hogy a hibát nem a cinezőben kellene keresni? Amit kétlek micel az eddigi 35 wattosom nem égette a cint.

2013. febr. 28. 19:40
 1/8 anonim ***** válasza:
Nem értek hozzá, de nem a cin-ben lévő gyantát égeti meg?
2013. febr. 28. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Az a gond, hogy amatőr vagyok ezen a téren. A lényeg az, hogy miután bebarnul a cin használhatatlan. Ez a magas hő miatt van így, tehát a magas hő ellen kell valamit tenni, legalábbis szerintem.
2013. febr. 28. 20:04
 3/8 anonim ***** válasza:
A forrasztóón ha elégne az világos színű port adna! Valami más probléma van itt! Pld sok a cinben a gyanta az elég feketére mert széntartalmú.
2013. febr. 28. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Valószínűleg a gyanta ég el. Drágább forrasztóónokban már nem gyanta töltet van, hanem (fogalmam sincs pontosan milyen) valami színtelen folyasztószer, jobban megfut mint a gyantás cin, és nem marad a felületén semmi maradék, amikor kihűl. Fluitin, Stannol, Multicore... aranyárban mérik őket, de nagyon jók.


A forrasztópákáddal kapcsolatban: csinálj neki egy előtétet egy kapcsolóval. Ha be van kapcsolva a kapcsoló, akkor 60W, ha ki, akkor egy diódán (bármilyen legalább 500V 2A-es dióda) keresztül kapja a hálózati feszültség egyik félperiódusát, csak 30 W lesz a teljesítménye.

2013. febr. 28. 21:37