Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » A NiMH-akksi miért könnyebb,...

A NiMH-akksi miért könnyebb, mint a hagyományos ólom-akksi?

Figyelt kérdés

Kipróbáltam, csináltam telepet NiMH-akksikból, és kb azt az Ah-t elértem harmada súlyból. Ez hogy lehet?

Vagy ha ennyire így van ez, akkor az autós akksikat miért nem NiMH-ből csinálják?



2012. dec. 14. 21:25
 1/7 anonim ***** válasza:

Egy kisebb autóakku 12 V 35 Ah. 15 000 Forintért már neves gyártó jó minőségű akkuja is megvehető. Rakd össze ezt elméletben NiMH cellákból. Nem kerestem sokat, egy 14 Ah kapacitású NiMh cella egy német webshopban 15 €. Egy 12 V 28 Ah kapacitású akkuhoz ebből kell 20 db. Az 300 €, 300 Euro pedig majdnem 90 000 Ft.

Másrészt a NiMH akkuk nem szeretik azt az üzemmódot, amit az autóakku gond nélkül elvisel. A NiMH a ciklikus üzemmódot szereti, teljesen feltöltjük, teljesen lemerítjük. Nem töltjük több árammal, mint a kapacitás fele (tudom, vannak gyorstölthető cellák is...). Nem tölhető állandó csepptöltéssel sem, mert tönkremegy.

Egy autóakkunál ezeket a feltételek nem lehetne garantálni, a fentebb elképzelt akku autóba építve hónapok, de lehet hogy hetek alatt tönkremenne.

2012. dec. 14. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
A NiMh akkut nem tudod tízszeres árammal terhelni.
2012. dec. 14. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Bőven lehet annyival terhelni. Kéziszerszám akkukban is (sajnos) ma már NiMH cellák vannak. Régebben egy nagy áramú SubC méretű Panasonic cella (1300 mAh) képes volt leadni károsodás nélkül akár 50-60 Ampert is, a kisütési jelleggörbéjét megadták a kapacitás tízszeresére, 13 Amperre is (katalógusadat, keress rá a neten, nincs kedvem tíz éves adatlapokat szkennelgetni).

Egy mai, azonos méretű 3000 mAh kapacitású cella kisütési karakterisztikáját maximum 20 Amperre adják meg:

[link]

Bár a cella belső ellenállását nézve (0,004 ohm) ennél jóval nagyobb áramok sem okozhatnak károsodást benne.

Élő példa a Toyota Prius. Abban is NiMH akku van, 201,6 V 6,5 Ah, aztán mégis egy 50 kW villanymotort hajtanak vele, ki lehet számolni hogy egy-egy intenzív gyorsítás alkalmával néhány másodpercig több száz amperek szaladgálnak...

2012. dec. 14. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Kimaradt: az 1300 mAh kapacitású cell még NiCd, azok jobban bírják az extrém nagy áramú terhelést.
2012. dec. 14. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

köszi szépen! tehát elvileg jobb csak nem bírja ezt a típusú igénybevételt na meg sokkal drágább. H ajól vettem ki, ez a két fő oka van.

Egyébként én összetettem egy 40 Ah-s NiMH-akksit, mert kíváncsi voltam, na és pont ezért fogalmazódott meg bennem a kérdés (egy nagykerből kereken 100,- Ft-ért kaptam 4000 mAh-s C NiMH akksikat, és azokat kötöttem párhuzamosan (na meg előbb sorosan persze)), és innen jött a kérdésem, mert nem értettem, hogy ha ennyivel könnyebb, akkor miért szenvedünk az ólmossal, de oké, így értem ...

köszi!

2012. dec. 15. 05:07
 6/7 anonim ***** válasza:

"és azokat kötöttem párhuzamosan "


Na ez az amiért nem használják.

Párhuzamosan egy megfekszik, viszi a többit.

-15 fokban azért megnézném hogy indítod be vele a kocsit.

2012. dec. 15. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Ettől még a NiMH nem rosszabb vagy jobb mint az ólomakku, csak teljesen más célra való. Egy gépkocsi akku attól feküdne meg, ha ciklikus üzemmódban használnák (teljes feltöltés után teljes kisütés, újra teljes feltöltés... stb) ezért nem jó egy autóakku például napelemes rendszerekhez. Oda ciklikus üzemre szánt ólomakksi való, annak az élettartama nem csökken ettől, viszont nem képes extrém nagy áramot leadni, mint egy autóakku.
2012. dec. 15. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!