Egy töltőben a trafón kívül a 4 lábú egyenirányítót és a Giant hidat találom? Mi határozza meg a töltő feszültségét és teljesítményét?
foto:
A Giant-híd jelen esetben 16 V-os, de mégis 14 V-ot mértem rajta kijövőt (terheletlenül). A 4 lábú "akármi" az egyenirányító, ugye? Ott milyen mértékegységet kell nézni?
ha jól látom az egy graetz híd, meg egy 16V-os tantálkondi.
A kondi azért kell, hogy ne legyen áramingadozás, és meglegyen a 14V. Direkt alkalmaznak túlméretes kondikat.
Nincs olyan, hogy Giant-híd.
Az a Giant felíratú valami egy kondenzátor.
A töltő teljesítményt az akkumulátor állapota és jellemzői határozzák meg, persze van egy felső korlát, ami a töltőnél adott.
A töltő feszültség az cask úgy "adódik". Az percről percre emelkedik (próbáld csak ki töltés közben mérj!) Sajnos nincs pontosan beállítva, tehát valószínűleg a kívánt érték fölé is mehet. Ez a rákfenéje a suttyó-töltőknek. Nincs bennük aktív szabályzs.
A töltőáram megint csak nincs szabályozva. Azt úgy korlátozzák, hogy a transzformátor primer tekercsét úgymond túltekerik, vagy egy mágneses söntöt tesznek a vasmagba (ez a ritkább).
Olvasd el ezt a cikket, sokkal világosabb lesz az egész:
A fényképen egy integrált egyenirányító és egy elektrolit kondenzátor látható, ami az egyenfeszültség szűrését végzi.
A töltő feszültségét és teljesítményét a transzformátor határozza meg.
A kondin látható 16 V a maximális üzemi feszültsége.
A "négylábú egyenirányító" az a Greatz-híd.
Amit te "Giant-híd"-nak nevezel az egy Giant márkájú elektrolit kondenzátor. a ráírt feszültség az a maximum amit elbír.
Az egyenirányító híd RB 152 típusú, 100Volt - 1.5Ampert bír.
nagyon köszi mindenkinek, de még azt valaki meg tudná mondani,hogy ha én a töltőben már mindkettőt kicseréltem, akkor ezeken kívül mi tud még tönkremenni?
mert én csak a vasat látom, semmi mást (egyébként eredetileg zárlattól ment tönkre)
hát igen, tuti minimál-konceptes, de sajna ez van, és mA-ben meg feszben ez volt jó nekem egy nagyon fontos telep töltéséhez :(
Ezért szenvedtem annyit az esetleges megjavításával.
Méregettem mindenhol, de még a cserék előtt a 14-ből olyan 2-3 V-ot mutatott (a legvégső csatlakozón mérve), aztán most a cserék után meg mindenhol 0-át mérek ..
Egyébként meg nem értem, hogy egy ilyenbe miért nem lehet betenni gyárilag egy biztosítékot a "dobozba". Rák megenné, nagyon mérges vagyok :((
De ha azt mondod h a trafó is sérülhetett a rövidzár miatt, akkor tényleg kidobhatom sajna.
Nana!
A trafónak szerintem nincs baja, mert akkor semmilyen feszültséget nem adna. Le kéne venni a trafóról minden alkatrészt , és megmérni a szekunder oldali feszültséget. Nehogy már egy ilyen primitív kapcsolással ne bánj el!
Arra figyelj, hogy ahol AC feszültséget vársz, ott a műszert is AC állásba tedd, mert különben 0V-ot fogsz mérni :D (Vice-versa)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!