Autókban lévő reléknek van valami mérési módja amivel meg lehet állapítani, hogy működik-e rendesen a relé?
A relének van egy tekercse. Erre ha ráadod a 12V-ot kattannia kell. Ebben az állásban kapcsolja a kimenetére kötött fogyasztót - vagy kapcsolja vagy nem, ha nem ad át akkor nem, ez is egy hiba. Ha nem kattan valószínűleg a tekercse szállt el akkor kuka.
Van egy (vagy több) mozgó érintkező ami a tulajdonképpeni kapcsolást végzi. Ez (ezek) akkor mozdulnak el amikor feszt kap a behúzótekercs. Ekkor eltávolodik egy érintkező pogácsa a másiktól (amit eddig zárt most nyitott lesz) és rákapcsolódik egy másikra ami eddig nyitott volt most ott zárva lesz. Ezeken az érintkezőkön keresztül kapcsolja a fogyasztókat a relé. Ezért ezeket munkaérintkezőknek is hívják. Ennek fényében vizsgáld meg ismét a rajzokat:-)
Az a baj, nincs rajtuk kapcsolás.. :S Viszont az, hogy összehúz a relé az csak feszültség függő? vagy függ az áramerősségtől is?
Mert ha a kocsiban van, ráadom a gyújtást valamerre össze húz a relé lehet hallani, és ha leveszem a gyújtást akkor meg elengedi.
Ha viszont rajta van a gyújtás kihúzom a relét és vissza dugom, akkor lehet egy oda vissza váltást hallani amit mindig kellene, ha ráadom a gyújtást.
A legegyszerűbb ha közvetlen akkumulátor sarujáról indítod és így nézed meg, hogy van-e átadás a relé munkaérintkezőinél ahogyan azt már leírtam.
Elég egy helyzetjelző izzót rákötnöd, hogy a helyes működésről megbizonyosodj. Hagyd a gyújtáskapcsolóval való "tesztelést" mert így esetlegesen hibát is belemérhetsz, hallhatsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!