Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Hogyan oldják meg a hibaáram...

Hogyan oldják meg a hibaáram elvezetését három fázisú motorral hajtott elektromos bicikliken, ahol nyilván nincs földelés?

Figyelt kérdés

2012. máj. 22. 17:21
 1/9 anonim ***** válasza:

Érdekes dolgokat kérdezel...

Hol van hibaáram? Miért kellene földelés?

Földelés, mint életvédelmi eljárás olyan feszültségű hálózatokon (400/230V) használatos, ahol annak érintésekor (hiba esetén) életveszélyes áram(ütés) alakulhatna ki, és hálózat egyik ága földpotenciálon van!!

Ha ez nincs, még erre sincs szükség!

Hol van a kerékpáron(ban) ezek közül bármelyik?

Kerékpáron a használatos

2012. máj. 22. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Tényleg érdekes kérdés.

Kérdésre kérdéssel válaszolnék!

-Elektromos kerékpáron van(lehet) hibaáram? Szerintem nem.

-3 fázisú motor kerékpáron? Szerintem ilyen sincs. Én még csak egyenáramú motorral szerelt kerékpárról hallottam 3fázisú motor elég durva-az aksinak és az inverternek külön pótkocsi kellene.

2012. máj. 22. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Ha van ilyen, akkor vagy deltába, vagy földeletlen csillagba van kapcsolva, egyiknél sincs hibaáram, ha eltolódnak a fázisok. Legalábbis így emlékszem, de rég volt, és sosem értettük meg egymást az erősáramosokkal :)
2012. máj. 22. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim válasza:
a bicikliden valószínűleg egy kb 250 vagy 350 wattos 3 fázisú motor van ami kb 36 voltról működik ami annyira alacsony hogy bármilyen veszélye lenne és az áramfelvétele is nagyon alacsony ezeknek a motoroknak tehát nem kell félni.
2012. máj. 22. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim válasza:
ha mindenképpen földelni akarod a legegyszerűbben úgy lehet megoldani ahogy a bevásárlókocsikon van tehát egy vékony lánc lóg le az aszfaltra a fém vázból. de ez elég vicces látvány lesz az tuti és elég hangos is.
2012. máj. 22. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Nyugodtan megfoghatod bármelyik akkumulátor saruját is.

Na pont ennyire rázhat a hibaáram is! Azaz sehogy!

Veszélyesebb, ha beléd csap a villám, még sincs villámhárító se!

Teherautókra, kamionokra szoktak tenni a sárvédőről lelógó fémszállal szőtt csíkot, tegyél olyat, ha félős vagy!

2012. máj. 23. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

hibaáram biciklin?

Hallod, inkább menj a vasúton vele a nagyfeszűltséggel és akkro van értelme a földelésnek :D

2012. máj. 24. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim válasza:

Három fázisú motor biciklin... a biciklik akkumulátora lehet úgy 24 .. 48 V. Úgy emlékszem, hogy a 48V az életvédelmi határ, de már nyúltam bele 24V-os (igaz, AC) trafóba is, hát nem volt jó érzés - nem akartam tőle meghalni, de éreztem, hogy rossz ( gyök(2)*24 =~ 34V!). Nem tudom, hogy ez a fesz. (v. ennél nagyobb) egyenáramban rosszabb-e...


Azt sem tudom, hogy létezik-e háromfázisú motor mondjuk 48V-ra. _Ha_ nem létezik, akkor a 3 fázist egy inverterrel oldják meg, ami bizony elő fog állítani 3x110, vagy 3x230, vagy 3x400 (ha-ha) V-ot (mert hogy ilyen motorok vannak) [ha a biciklin DC motor van, az egy más tészta, az nem 3 fázisú].


Ok, maradjunk tehát a jobbik esetnél, valaki gyárt 50V-ra háromfázisú motort, és ez kerül a biciklibe. Szerintem is teljesen jogos a feltevés, hogy hogyan oldják meg azt, hogy ne basszon agyon az áram, ha valami balul sül el. Ebben az esetben ugye a felhasználó érintkezik azokkal a fém részekkel (referencia ponttal, testtel), amikre üzemszerűen nem kerülhetne feszültség. CSAKHOGY(!) ebben az esetben, mivel a bicikli egy Föld-független (igen, a bolygóra gondoltam) elektromos rendszer, ezért ahogy a feszültség rákerülne pl. a kormányrúdra, az egyben azt is jelenti, hogy a rendszer saját "földjére", negatív (nulla) pólusára kerül a feszültség, vagyis zárlat alakul ki, ami azt is jelenti, hogy azonnal elműködik az erre az esetre megfelelően betervezett biztosíték. Ez alapján a felhasználót nem érheti áramaütés akkor sem, ha egy 3X400V Y-ra tervezett villanymotor hajtja a kerékpárt.


Az inverterhez és elektronikához pedig nem kellene egy "pótkocsi", ez valóban megoldható egy elektromos kerékpárnak megfelelő méretben.


Összefoglalva: hogyan oldják meg (elméleti, a kérésben vázolt esetben) a hibaáram elvezetését? Úgy, hogy ha ott hibaáram alakulna ki, akkor az azonnal zárlatot is jelentene az akkumulátor és a betáp "rendszer" felé, vagyis valamelyik (erre a célra betervezett) biztosító elműködne, így az felhasználóra nem kerülhetne tartósan feszültség.


A fentiekhez szükséges megegyezés az, hogy a "hibaáram" fogalma azt jelenti, hogy a villamos rendszer saját referenciapontjához képest feszültséggel rendelkező pontjából az áram NEM (csak) az üzemi útvonalon jut el a referencia pontig, hanem - megkerülve azt - a felhasználón keresztül talál alternatív (adott esetben is-is) utat. Ehhez az kell, hogy a generátor egyik pontját "földnek" ÉS "nullának" IS tekintve építsek ki hálózatot. Egy biciklin ez nyilvánvalóan lehetetlen, tehát ott a "föld" a "nulla" is egyben. Épületeknél az áramszolgáltatótól való távolság miatt a beérkezett nagy feszültséget letranszformálják, és a trafóház közvetlen közelében a transzformátor csillagpontját le IS földelik. Nah, innentől kezdődnek a gondok, mert mi meg kétlábbal állunk a "földön" :), de gondolom ezt már kitaláltátok.


Ha valamiben tévedtem, javítsatok ki, vagy ugassatok le bátran!

2012. máj. 26. 01:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Többeknek:

Igen, van 3 fázisú motor, méghozzá egyenáramú (legalábbis a tápláló feszültséget tekintve), tetszőlegesen 12 vagy 24 V-al táplálva, tudniillik "kiválogatja" mit kap, és aszerint megy a többi..

Van programozható akku alulsütés védelme, programozható a fordulatszáma és ha gond van a motorral, világító diódán keresztül "levillogja" a hibakódot (túláram, nem pörög fel, nagy áramfelvétel stb.)

Forgórésze állandómágnes, állórészének 3 tekercse van (mint egy 3 fázísú motornak), 3 kivezetéssel deltába kötve.

Egy igen komoly vezérlésen keresztül "meghajtja" 6 darab komoly áramú power FET...

2012. máj. 26. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!