Motorom töltőberendezése lefüstölt, kicseréltem az IC-t, pár km-t megyek, majd megint nincs töltés. Mi lehet a gond?
Figyelt kérdés
Szóval ez az eszköz az egyenirányító és akku között van. Végülis a fesszabályzó. - Bekötéskor valami összeért valamivel, füst is volt, - kicseréltem az IC-t,s a kérdésbe leírtak alapján pár km- után nincs töltés. - A kérdés az lenne hogy mit nézzek meg, mit cseréljek ki?! Ellenállás? egy dióda? vagy mit kell még megnéznem?2011. okt. 9. 11:45
2/3 anonim válasza:
Itt ezekután a T1 tirisztor a gyanús, de ha az rossz, akkor vagy nincs töltés, vagy tölt, ami "csövön kifér", ekkor elszaladhat a feszültség, bár ha az akku rajta van (de mindig!, tizedmásodpercre se szakadhat meg) nem lesz veszélyes a feszültség (egy darabig), viszont pusztulhat az akku.
Ellenőrizd: tirisztor, IC 5ös lábán a feszültségnek fordulatemelkedéskor változni kell, IC 2-es lábon a feszültséget (de ha ellenőrzöd a Zener diódát, az is jó, igazából oszcillószkóppal lehetne látni mindent, mert a bejáraton lüktetű egyenfeszültség van, de azért multiméter is jó lehet, ha tudod "helyére tenni" a látott értéket.
3/3 A kérdező kommentje:
kössz szépen.!:)
2011. okt. 9. 20:07
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!