Fontos fényképezőgép kérdés hozzáértőknek: canon powershot sx 120 IS típusú gépem van, elég az egy "komoly" nyaralásra?
Maldív szigetekre utazunk egy hétre, béreljek egy tükörreflexest (bár elég borsos a bérlés) vagy gyönyörű képeket csinál ez is?
A fényképező egy kompakt bridge gép:
Csak 10 megapixeles. Megoszlanak a vélemények, sokan mondják, hogy bőven elég az (jobb ez a gép azért, mint egy sima kompakt), az emberi szem ezen túl úgyse fogja fel a különbségeket. A tükörreflexes fanok pedig mindig a komolyabb gépekre esküsznek. Miben látszódhat a különbség? Ilyen képeket szeretnék, mivel imádok fotózni, fontos a szép képminőség:
Szerintetek?
Bérelhetnél egy tükröset, de nem biztos, hogy megfelelően használni is tudnád.
A kompakt 10 megapixele untig elég, 12-14-el rosszabbul járnál. Van nagylátó tartományod, tele nincs, de az úgyse ér semmit, mivel túl nagy a kompaktok mélységélessége. Nem tudom, milyen a cucc képminősége, a neten látott képekben a színvilág annyira nem tetszett, de ezt elég könnyű utólagosan javítani. Az élesség elég jó.
Annak semmi értelme, hogy bérelj egy 5D mark II-t meg egy 24-70L obit, ami letöri a kezedet is, majd ugyanúgy full automata beállítások mellett JPEG-be fotózz...
Színvilágon javítani meg nem szeretek, mert azt az utólagos színkorrekciót, amit sokan csinálnak, hogy már valószínűtlenek lesznek a színek, képeslapszerű, köze nincs a valósághoz, annak sok értelme sztem nincs.. hiszen szép az a kép utólagos korrekció nélkül is, vagy Te hogy látod?
Ezt amúgy photoshoppal szokták?
Bocsi a sok kérdésért.:)
Én gyakran korrigálok színeket, a kamerám jó szokása, hogy AWB mellett egy 300-400 kelvinnel alá lő felhős időben annak, amit én reálisnak gondolok. Lightroomban ez egy másodperces munka. A komoly gépeken RAW-ban szoktak dolgozni, mert sokkal több utólagos alakítási lehetőséget ad (nem, nem photoshop, hanem kép egészét érintő beállítások, elsősorban kontraszt, színek, élesség, curves).
A DSLR ad annyi előny, hogy tudsz a mélységélességgel játszani (téma éles, háttér elmosódik). Minden másban jó fényviszonyok között a (valljuk be, szinte nulla) tapasztalatoddal nem lesz észrevehető a különbség. (Persze nem egy 1D mkIV vagy 5D-hez képest, azok olyan dinamikai tartományt, színvisszaadást tudnak, amit egy kompakt sem. De egy 500D-t jó fényekben simán hoz az SX 120.)
A fő gondot abban látom, hogy sok lesz az új funkció és a képek komponálása helyett ezeknek a macerálásával fog elmenni az időd. Ahhoz, hogy ténylegesen jobb legyél, mint kompakttal, tudnod kell kezelni a fókuszpontokat, záridőt, rekeszt és ISO-t egyszerre, úgy hogy ne mozduljon be, csak az legyen éles, amit akarsz és még sötét meg zajos se legyen. Meg nem elég a jó gép, kell pár jó obi is.
Ha van ismerős, akinek van egy tükrös gépe, érdemes elkérni tőle egy napra vagy délutánra, hogy érezd a különbséget. Viszed a saját gépedet is és mindkettővel lősz 50-100 képet. A lehozatalbol te is tudni fogod, érdemes-e.
Azért végezetül meg kell jegyeznem, hogy gyakorlott fotósnak semmi nem pótolja a prizmás, tükrös gépet, mert ég és föld LCD-n és keresőben képet komponálni és fényt mérni. A tükrösök csak mobilitásban maradnak alul a többiekkel szemben, de hiába tiéd a legjobb autó az F1 mezőnyben, ettől simán lehetsz utolsó a versenyen. Remélem érted, mire gondolok...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!