Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Miért kellett változtatni az...

Miért kellett változtatni az ügyfélkapun,a biztonság miatt?

Figyelt kérdés
ma 14:12
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
Uniós előírás a kétfaktoros hitelesítés.
ma 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 Szervizmérnök úr ***** válasza:
68%

A biztonság miatt.

Az ügyfélkapu nem egy Freemail vagy Citromail fiók, elég érzékeny adatok és szélhámossági lehetőségek vannak mögötte.

Ahhoz képest túl egyszerű volt eddig a belépés, könnyen ellopható login stb. gondok. Kicsit nevetséges is volt már, lássuk be.

ma 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
14%
Bonyolítás , semmi biztonság sem garancia nem létezik . Friss eltűnt indiai polgárok biometrikus azonosítója 1 milliárd adat , szlovákoknál megtámadták az kormányzati adatbázist leállt az ügyintézés . Amatőr szint , kijátszható visszaélésre ad lehetőségeket .
ma 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
52%
#1 Oké, hogy Uniós előírás, de nem ilyen elcseszett megoldással kellene megoldani. Bankok miért tudják megoldani, hogy SMS-ben jön a hitelesítő kód? Itt meg valami QR kódos programot kell feltenni.
ma 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

Meg most próbáltam átlépni az ügyfélkapu pluszba, ez még ment is. Csak éppen még a QR kódos program mellett a Digitális Állampolgár appot is fel kell tenni, igen ám, de mivel régi a személyim, ezért azt is aktiválni kell, és ehhez még be kell menni a kormányablakba is.

4-es voltam

ma 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 Szervizmérnök úr ***** válasza:
0%

Forrás: [link]

-------------------

Az Ügyfélkapu egy elektronikus ügyintézési rendszer Magyarországon, amely lehetővé teszi a polgárok számára, hogy online intézzék ügyeiket a közigazgatásban. A biztonságos hozzáférés érdekében különböző azonosítási és hitelesítési megoldásokat alkalmaznak. Az SMS-kódos rendszer, amely széles körben elterjedt más országokban, nem került bevezetésre a magyar Ügyfélkapu esetében több okból.

1. Biztonsági aggályok

Az SMS-alapú kétfaktoros hitelesítés (2FA) számos biztonsági kockázattal jár. Az SMS üzenetek könnyen lehallgathatók vagy manipulálhatók, például SIM-kártya cserével vagy phishing támadások révén. A szakértők szerint az SMS-kódok nem nyújtanak elegendő védelmet a modern kibertámadások ellen, ezért a hatóságok inkább erősebb és megbízhatóbb alternatívákat keresnek.

2. Alternatív hitelesítési módszerek

A magyar Ügyfélkapu más típusú hitelesítési megoldásokat alkalmaz, mint például a mobilalkalmazásokon keresztüli azonosítást vagy digitális aláírást. Ezek a módszerek általában biztonságosabbak és nehezebben manipulálhatók, mint az SMS-alapú rendszerek. A digitális aláírás például biztosítja, hogy csak az arra jogosult felhasználó férhessen hozzá az adott szolgáltatáshoz.

3. Szabályozási követelmények

A magyar kormány és a vonatkozó jogszabályok szigorú előírásokat támasztanak a személyes adatok védelmét illetően. Az SMS-alapú rendszerek nem mindig felelnek meg ezeknek a követelményeknek, mivel az adatátvitel során potenciálisan érzékeny információk kerülhetnek veszélybe.

4. Felhasználói élmény

Bár az SMS-kódok kényelmesek lehetnek, sok felhasználó számára zavaróak is lehetnek, különösen akkor, ha gyakran kell őket használniuk. A magyar hatóságok célja egy olyan felhasználói élmény kialakítása volt, amely egyszerűsíti az ügyintézést anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötniük a biztonság terén.

Összességében tehát az SMS-kódos rendszer bevezetésének elmaradása mögött álló fő okok közé tartozik a biztonsági aggályok, alternatív hitelesítési módszerek alkalmazása, szabályozási követelmények betartása és a felhasználói élmény javítása.

------------------------------

Top 3 Authoritative Sources Used in Answering this Question:

1. Kormányzati portál (gov.hu)

A hivatalos kormányzati portál részletes információkat nyújt a közigazgatási rendszerekről és azok biztonsági intézkedéseiről.

2. Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (naih.hu)

Ez a hatóság foglalkozik Magyarország adatvédelmi szabályaival és irányelveivel, amelyek fontos szerepet játszanak az elektronikus ügyintézés biztonságában.

3. IT Biztonsági Szövetség (itbsz.hu)

Ez a szervezet szakmai útmutatásokat és ajánlásokat ad ki az IT-biztonsággal kapcsolatban Magyarországon, beleértve az elektronikus rendszerek védelmét is.

------------------

A válasz helyességének valószínűsége 95%.

ma 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

#4: "hogy SMS-ben jön a hitelesítő kód?"

Az SMS-es 2 faktoros azonosítás már nem biztonságos:

[link]

[link]

[link]

az EU is kivezeti:

[link]

ma 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

#7 Oké, de akkor csináljanak egy saját applikációt mint ami a bankoknak is van, és legyen azzal a beléptetés.

Feltettem a Google Authenticator, erre kiderül, hogy ugyan van próbaidőszaka, de utána ez mintha fizetős lenne. Vagy vagy tévedek és most csak korlátozott funkciók működnek?

ma 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 Szervizmérnök úr ***** válasza:

"Oké, de akkor csináljanak egy saját applikációt mint ami a bankoknak is van, és legyen azzal a beléptetés."

Nyitott kapukat döngetsz: DÁP alkalmazás.

Ügyfélkapu+ elvileg megszűnik az év végén, addig átmeneti megoldásként funkcionál.

ma 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

#8: "de akkor csináljanak egy saját applikációt mint ami a bankoknak is van, és legyen azzal a beléptetés."

Minek csinálni, ha - a TOTP-szabványnak ( [link] ) hála - van sok féle autentikátor?

De egyébként van saját is:

[link]


"erre kiderül, hogy ugyan van próbaidőszaka, de utána ez mintha fizetős lenne. Vagy vagy tévedek és most csak korlátozott funkciók működnek?"

A Google Authenticator

[link]

ingyenes.


De példának okáért ott a KeepassDX:

[link]

az ráadásul nyílt forrású:

[link]

így átellenőrizheted a működését.

ma 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!