Ha a javítás nem volt sikeres, és a gyártó úgy dönt, hogy új készüléket kapok, akkor visszakapom a kifizetett összeget?
El kellett vinnem a Macbookomat szervizbe, mert folyamatosan újraindult magától. Ránézésre zárlatnak tűnt. A szerviz meg is állapította, hogy a billentyűzet beázott, ezért hibás, valamint memóriahibát is tapasztalnak. A termék még garanciás, viszont az nem vonatkozik a beázásra, ezért megcsinálják, viszont a ki kell cserélni a billentyűzetet, ami 195 ezer Ft lesz, illetve az alaplapot is meg a Touch ID-t is, amiknek nem lesz díja. Plusz a munkadíj 15 ezer. Ezt én el is fogadtam.
Két hetet vártam, mire mehettem érte. Elmentem, a pénzt kifizettem, és még ott, átvételkor kiderült, hogy még mindig ugyanaz a baja, mint amikor leadtam.
Ott kellett, hogy hagyjam megint.
Egy hét múlva írtak, hogy elkészült, mehetek érte. Elmentem. Bekapcsolták, előttük beléptem az MacOS-be, és működött. Elindultam haza, felszálltam a buszra, és a busz szinte még el se indult, gondoltam előveszem és használom. Már úgy vettem elő, hogy pontosan ugyanaz volt a baja, mint eredetileg. Vissza se tudtam menni, mert messziről járok fel Budapestre.
Másnap mentem vissza, és akkor már egy kicsit ingerültebb voltam. Állításuk szerint kicseréltek benne szinte mindent. Még a fémházat is. De a hiba még mindig fennáll. Most már lassan két hete, hogy náluk van. Állítólag az Apple mérnökei vizsgálják, hogy mi a baj, de ha nem sikerül megoldani, akkor kapok egy új készüléket.
Ilyenkor a befizetett összeg visszajár? Hiszen nem az volt a baja, amit megállapítottak. Ha az lett volna, akkor már elsőse sikerül megjavítani.
Köszönöm a válaszokat előre is.
Miért járna vissza? A beázás eleve TELJES garanciavesztéssel jár. Ha két perces gépet fürdeted meg, akkor két nap után veszíted el a jótállást.
Kellemetlen, hogy csak harmadjára sikerült nekik javítani, de ennyi. Háromszoros összeget nem kérnek, ez nyilvánvaló. Az meg nem az ő dolguk, hogy a szomszéd házban laksz, vagy háromszáz kilométerre.
2-es válaszoló:
Az úgy történt, hogy elém rakták, mondták, hogy nyugodtan próbáljam ki. Nem volt befejezve az MacOS telepítése, szóval konfigurálni kellett még. Ameddig állítgattam a régiót, nyelvet, wifit, addig az értékesítő srác intézte a számlázást. Amikor ő elkészült, akkor szólt, én meg láttam, hogy a gép megy, nem gondoltam volna, hogy rossz. Kifizettem, és amikor a bank levonta az összeget a kártyáról, abban a pillanatban jött elő a zárlatgyanús újraindulás. De komolyan.. mintha semmit nem csináltak volna vele a szervizben. Pedig állítólag tesztelték is.
3-as válaszoló:
A garanciavesztés csak a billentyűzetre volt kiterjedve. Kicserélték, de ezek szerint nem kellett volna, mert nem az volt a baja. Amikor visszaküldtem a szervizbe első alkalommal, akkor azt mondták, hogy valami lid szenzort is kell cserélni. Elküldték a gépet Csehországba, kicserélték azt a szenzort (gondolom), és még mindig hibás. Már lassan két hete, hogy megint náluk van (elméletileg megint külföldön), és nem, még mindig nem sikerült a javítás.
Egyébként minden kicserélt alkatrészre 90 nap garanciát kaptam.
Mindent dokumentálj, mindent írásban intézz, amit csak lehet. Ha ott jársz az üzletben, kérd a vásárlók könyvét, és ha még nem tetted, írd le bele ami eddig történt, hogy nyoma maradjon.
Ha nem okoztál beázást, de nem működött megfelelően és csak a javítás miatt mentél bele a fizetős szervizbe, azt is írd le. Hogy nem volt beázva sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!