Színpadi szett?
Szerintem ehhez neked egy szakemberre lesz szükséged, akit gyaníthatólag nem itt fogsz megtalálni.
Ráadásul - mivel ez egy szakma - nem elég az eszközök "birtoklása" (ami amúgy felesleges is, megvannak erre a megfelelő helyek), kezelni is tudni kell őket, amit pedig külön meg kell tanulni, hónapok, sőt, évek alatt.
Ha ennyire homály, akkor tényleg ne foglalkozz vele.
Egyáltalán mit szeretnél? Otthon, vagy nagyobb helyen előadni?
Azt nem írtad csak, hogy miből áll a fellépés. Zenekarban mindenki a saját soundjáért felelős, onnantól teljesen mindegy, hova van bedugva, egyszerűen inspiráló lesz, vétek lenne nem a legtöbbet kihozni a hangosító motyóból is, ha ti is odarakjátok magatokat. Nyilván van olyan hangosító, akinek mindegy, vagy elvárna valamit cserében, vagy simán csak nem tud annyit kihozni adott motyóból, esetleg saját magából, amit a bejövő sávok minősége kívánna.
Aranyszabály, hogy a sound 90%-a a kézben, torokban, ajaksípban, satöbbiben van. Ha ez oké, akkor van értelme költeni énekmikrofonra, saját dobmikrofonokra a lényegesebb dobok alá, meg a koncepcióhoz tartozó egyéb effektelést is elvégezhetitek magatoknak, ha nem ütközik az ésszerűséggel. Azzal, hogy a hangosító mit kezd a jó minőségű kiindulóanyaggal, és hogy az ő maximuma is hogy tud szólni kifele, az változó lehet. Az, hogy te a színpadon egy nagyon nehezen értelmezhető katyvaszt hallasz, és magadat is alig hallod vissza, azt a te dolgod lenne beálláskor jelezni. Ha a kontroll minőségét kevered a kifelé minőséggel (ami azért ma már igen sokszor egészen lélegzetelállító), akkor csináltass minőségi eszközökkel felvételt arról, hogy mit hall a közönség, és csodálkozz el, mennyire jó általában...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!