Egy elektronikus termékem 7000 Ft értékben meghibásodott 6 hónapon belül. Tudom-e érvényesíteni a jótállást?
"használatból eredő probléma, nem kellékszavatossági eset."
Innentől kezdve nincs miről beszélni, és a kérdésnek sincs értelme.
"Ezt az áruház állítja. El kell fogadni, és punktum?"
Hiába bizonyítod az igazad, 10 ezer alatt nincs 1 év, csak ha akarják. De nem akarják.
Ha webáruházból vetted, akkor - 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet ( [link] ) - 14 napon belül megillet az elállás joga.
Mivel 10000 forintot nem éri el, így - a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet ( [link] ) 2 §-ának (1) bekezdésének a) pontjának értelmében adható - egy éves jótállásra nem vagy jogosult - pláne, hogy a forgalmazó(?) megállapította, hogy a "használatból eredő probléma" (jótállásnál a forgalmazónál a bizonyítási kényszer).
Marad tehát - a 2013. évi V. törvény ( [link] ) XXIV. fejezetében szereplő - 2 év kellékszavatosság (minden termékre!), de ebben az esetben neked kellene bizonyíttatni, hogy nem "használatból eredő probléma". Ezt független szakértővel/szakszervizzel bizonyíthatod (szavatosságnál neked kell bizonyítani).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!