Ha vásárolok egy elektronikus eszközt és használat közben meghibásodik, választhatom-e, hogy inkább a vételárát fizessék vissza, ne cseréljék és ne javítsák?
jelenleg hatályos Fogyasztó védelmi törvény szerin...(részletezve lásd a NFH honlapján)
Ha személyesen vetted, akkor 3 munkanap (72 óra) cseregarancia, neten rendelve 14 munkanap cseregarancia és elállási jog van.
Tehát ha 1 hete vetted a neten (on-line vásárlás keretében!), akkor visszakaphatod a pénzt. (jogodban áll elállni a vásárlástól, még akkor is, ha közben NEM hibásodott meg!)
Normál, üzletben történt vásárlás esetén, 72 óra eltelte után, (ha nincs kizáró ok, pl. leejtés, törés stb. miatt) csak garanciális javítást kérhetsz...
1. a vásárlás helyén
2. a garanciális szervizek valamelyikében....
egy reményed azért még így is van, pl. ha a szerviz megállapítja, hogy az adott termék gazdaságosan nem javítható. Ekkor a termé összes tartozékának a bevonása után!, kitölti a csereutalványt amire a vásárlás helyén egy új készüléket kaphatsz.
ha már nincs ugyan olyan készülék, elállhatsz a vásárlástól (nem vagy köteles más terméket elfogadni, főképpen nem arra még ráfizetve, mert pl. magasabb a vételára)
Hibás teljesítés esetén milyen szavatossági igényt érvényesíthetek az eladóval szemben?
forrás: [link]
részlet...
"Elsősorban kijavítást vagy kicserélést kérhetünk, melyek közül főszabály szerint a fogyasztó választ, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen (például a meghibásodott termék már egy kifutott szériába tartozik,, és emiatt a csere nem lehetséges), vagy ha az az eladónak a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget (pld: egy nagy értékű terméknél egy néhány ezer forintos, kicserélhető alkatrész hibája miatt nem indokolt az egész termék cseréje) jelentene, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget.
Ha az előbbiek alapján sem kijavításra, sem kicserélésre nincsen jogunk, vagy ha az eladó a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a dolog tulajdonságaira és rendeltetésre tekintettel megfelelő határidőn belül és jelentős kényelmetlenség okozása nélkül nem tud eleget tenni, akkor a fogyasztó választhat, hogy megfelelő árleszállítást kér vagy eláll a szerződéstől (visszakérheti a vételárat). Fontos tudni, hogy jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!