Mi a teendő utánvét esetén?
Utánvétel esetén a vételárat (és a postaköltséget, ha úgy beszéltétek meg) a vásárló a termék átvételekor fizeti a postásnak/futárnak/csomagpont személyzetének.
A postán veled fizettettetik ki előre az utánvétkezelési díjat, meg a szállítási költséget, ezt jelezned kell a vevőnek, hogy mennyibe fog kerülni neki összesen.
Viszont nem mindenki korrekt ember, egyes vevők meggondolják magukat, lazán nem veszi át. A csomagot neked visszaviszik, de a befizetett pénzt buktad.
Ezért sok eladó jobban szereti az előreutalást, vagy nem is vállal utánvétet egyáltalán.
Az útánvét (szállítás) költségével emelt összeg kell legyen a utánvét összege.
Én nagyon nem ajánlom az utánvétes szállítást! Nekem egyre több termékemet nem vette át a kedves vevő és elég nagy kár és macera visszaszerezni az árudat! Az említett Foxpost talán az egyik leg gázabb. Teljesen automata a rendszer és nem állítható le a folyamat. Csomagot feladtam utánvéttel, 1.900.- HUF. A vevő ezután szólt, hogy csesszem meg, ő nem vár 2 napot, inkább megveszi boltban inkább. A Foxpostnak szóltam, hogy ne vigye el, mert nem veszik át, de nem állítható meg a folyamat. Elviszi, vár 3-4 napig. Utána visszaviszi a raktárba és a postatörvényre hivatkozva 5 munkanapig még tartja a "vevő" átvételi lehetőségére. Utána 2-3 nap, míg visszajön és egy újabb szállítási díjért (1.500.-) visszakapod.
Vagyis az utánvétes jófejségeden buksz bő háromezret és két hétig másnak sem tudod eladni a cuccod! Jogorvoslati lehetőséged nulla!
Az előreutalásban meg senkinek nincs kockázata, hiszen követhető és visszaperelhető a pénz. Agymenés, hogy az embereket lebeszélik róla, így az utánvéttel szivató emberek tábora kitermelődött!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!