Fiat ducato maxi csomagtér világítás mekkora áramot bír kapcsolni?
Egy fiat ducato maxi dobozos teherautó csomagterébe szeretnék ledszalagot feltenni, vízállót (a párásodás miatt), és ezt a hátsó ajtóknál középen elhelyezett lámpáról szeretném működtetni, és az égő helyére kötnék be.
Olyan 5m szalag menne bele, ami kb 5A áramot jelent.
Ezt elbírja a gyári világítás kapcsolója?
Vagy ha relézni kell, honnan tudok levenni direkt 12v-ot?
Ráköthetem simán az égő helyére?
Köszönöm a válaszokat!
60W-ot nem biztos, hogy elbír a raktér világítás áramköre. Azokban ilyen max 4-8W-os izzók szoktak lenni.
Vigyél közvetlenül az akkuról vezetékkel áramot, aztán relével lehet használni. Mondjuk ha elég vastag a jelenlegi gyári vezeték és az olvadó biztosíték is bírná, akkor belehet kötni direktbe is.
Arra viszont figyelj, hogyha ilyen mezei 12V-os LED szalag, az nem fogja szeretni a 13-14V-ot, amit a kocsiból kap majd.
"Arra viszont figyelj, hogyha ilyen mezei 12V-os LED szalag, az nem fogja szeretni a 13-14V-ot, amit a kocsiból kap majd."
Én nem figyeltem rá, de nem lett semmi baja, azon kívül, hogy nyáron leolvadt a ragasztóval együtt.
Ezért lecseréltem a led szalagot ilyenre:
A leírt adatai túloznak, de annyiért jó fénye van, és elmegy 0,7 A-el.
Raktam be 4 db-ot a sarkokba tavalyelőtt nyáron.
"Ha felmerül a kérdés, hogy lehet-e LED szalagot akkumulátorról üzemeltetni akkor a válasz nem csak egyszerűen fekete vagy fehér, bár ha jobban belegondolunk akkor a válasz az hogy az elején fehér színű LED szalag esetén fehér, de ha a LED szalagunkat feszültségstabilizátor nélkül üzemeltetjük akkumulátorról akkor a válasz lehet, hogy nagyon hamar fekete."
Az nem lesz baj ha 14-15 voltól megy, már 2 éve használok szigetüzemben 5m állati erős szalagot, semmi baja, egyik teljesen hűtés nélkül csak lóg, annak sincs baja, tudom nem így a rendeltetés szerű, de igy kellett megoldanom, max kiég, de ha már 2 éve megy, nem hiszem hogy nem bírja a kocsiba.
Köszönöm a válaszokat!
A lámpa tápjával húzass meg egy 12V-os autóban használható nagy áramot kapcsolni képes relét és az már bármit elbír, amit a ráírt áram enged és amit az a pont bír, ahonnan az áramot levetted.
Nagyon oda kell figyelni az ilyen kötözgetésnél, mert ha nem építesz be biztosítékot és a vezeték szigetelését kidörzsöli vagy kiszakítja a karosszéria, leéghet az autó is. Szóval csak nagyon figyelmesen és szalszerűen...
Na meg nem is csak a kapcsoló, de a kör mit bír, a vezetékek, a biztosíték milyen azon a körön.
Mi van még arra a biztosítékra kötve?
Ezt úgy tudod megnézni, hogy felkapcsolod a belső világítást és pillanatra kiveszed, majd vissza a biztosítékokat egyenként. Amelyiknél elalszik, az tartozik hozzá.
Na, az hány Amperes? Annyit mindenképp elbír a kapcsoló, de az össz ráeső terhelésnek alatta kell maradnia.
Na végül az lett a megoldás, hogy a 14,4w/m-es szalagból 70cm lett betéve, több részre szétvagdosva. (Mondtam én hogy nem kell oda egy kilométer szalag, a gazda ugy gondolta hogy kell)
Mégpedig a következők miatt:
Nem találtam a biztijét, meg ilyen dimmer cuccos van benne, hogy szépen lassan kapcsol fel, meg le. És még a vezetékek is elég vékonyak voltak. Így lett az a döntés, hogy a 10wattos szofita izzónak megfelelő fogyasztást kell csinálni, így most 10,08w a fogyasztása, így el kell hogy bírja.
Annyi hogy a lekapcsolt állapotban kissé "izzik", az elektronika miatt, ez egy 1K ellenállással orvosolható, de itt nem számít, meg ellenállás se volt nálam.
Na de a gazda boldog, belátta hogy nem kell az 5m, és működik, valamint köszönöm itt is a segítséget, ha valami hozzáfűzés van a dologhoz részetekről, nézni fogom, és reagálok. Mentek a pipák!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!