Hogyan tudom megállapítani, hogy mennyi erő kell egy elektromos motor X rpm-nek az eléréséhez?
Pl. Ennél a motornál: [link]
Ha ennél a motornál 220 Voltot szeretnék elérni, akkor 1500 rpm-t kell elérjék?
"Kérd vissza a tandíjat, nem tanultál semmit."
Ok, írtam is nekik, most amúgyis jól fog jönni rezsire!
Nem mondtam sehol, hogy nincs aszinkron generátor. Nem is kell messzire menni, minden nap találkozhatsz velük: a modern mozdonyok, villamosok és sok elektromos autó is kalickás aszinkron géppel üzemel. A hűtésen és a két csapágyon kivül nem nagyon van nekik semmi más karbantartani való alkatrészük. Ezek a járművek tudnak fékezni is azzal, hogy generátor üzemben használják a vontatómotorokat. A villamos mozdonyok, motorvonatok gyakorlatilag ugyanannyi kW-ot tudnak féküzemben mint vontatás közben.
Annyit mondtam, hogy ha csak úgy megforgatja azt a cuccot amit belinkelt, attól még nem lesz neki villanya a sufniban. De igaz, fogalmazhattam volna pontosabban, részletesebben is tudva azt, hogy sok a témát még közelrő sem ismerő itt.
És most olvasd el amire 9-es emlékezett... (emlékezett a fenéket, csak tudja használni a keresőt :D) szépen lassan, szótagolva! Mi kell ahhoz hogy felgerjedjen és legyen feszültség ami le tudunk venni?
14, beszélj a magad nevében a emlékezés hiányáról. :D Nekem (egyben vagyok a 6, 9 és 10) az aszinkron generátor régóta megy, a régi műegyetemi villamos gépek könyvsorozat (Liska József IV. kötet) megfelelő kötetében szó esett róla.
Konkrétan az Erősáramú Zsebkönyvnek ezen 1981-es kiadását, melyből kimásoltam a szöveget, meg én raktam fel a netre, így aztán konkrétan ahhoz sem kellett a kereső :D )
Kell hozzá meddő, vagy a hálózat, vagy a hónaljban elhelyezett kondenzátorok biztosítják. De neked nem azért kell az oviba visszamenni. Hanem azért, mert azt az egy lehetőséget engedted meg a forgórész egyenárammal gerjesztésén kívül, hogy mágneseket lehet ragasztani a forgórészre. Az aszinkron generátorhoz nem kell mágneseket csirizelni. Se.
Engedélyed van rá hogy elrakd?
Hol beszéltem én mágnesekről?
Nagyjából max. 70-80% hatásfokot tudsz így elérni. Önmagában egy ilyen aszinkron motor nem jó generátornak. Vannak motor-generátor gépek, azok picit másképpen néznek ki (magasabb a remanens indukciójuk, vagy külső gerjesztésűek). Eleve ami itt a videóban is van egy "játék szer" megnézed a hajtóművet is (abban is lesz 4-5% veszteség vagy mégtöbb).
A motor forgatásához nem erő hanem nyomaték kell. alapvetően minden forgó rendszer esetén a tengelyen átvitt teljesítmény az fordulatszám*2*pi*nyomaték. Ha te 2kW-ot akarsz kivenni a hatásfok miatt legalább 3kW-ot kell bevigyél (ekkor lesz 80% összhatásfokod). És lesznek egyéb problémáid is. Ezért szokás ma inkább azt csinálni, hogy valami egyszerűbb generátor (pl. valami állandó mágneses mint pl. egy autóban lévő töltő generátor) azt egyenírányítják és egy inverter csinál belőle 230VAC/50Hz-et, kevésbé kell a fordulatszám stabilitással foglalkozni, egyszerűbb a hajótmű (kisebb a hajtómű) az inverter vesztesége meg sokkal kisebb mint a hajtóműé.
"Önmagában egy ilyen aszinkron motor nem jó generátornak."
Miért ne lenne jó? A neten 100 cikkből 99 az boltban kapható motor generátorszerepéről értekezik. Senki nem fog megfelelő számban különleges gépeket gyártani a kis szélerőművekhez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!