Jel ellenőrzés kábelen?
Kezdő szint: rákötsz 1 hangszórót
Haladó: számítógépre ráadod a jelet, s azon fusson valami spektrumanalizátor szoftver
Profi: oszcilloszkópra, spektrumanalizátorra adod a jelet.
Most azon morfondorízok, hogy az optikai kábelt leszámítva ugyan mire gondolt a kérdező. Áramerősség nem lehet...pl ipari távadók kilőve, meg feszültség függvénye se lehet a jel. Szabad a gazda, milyen jelre gondolt a kérdező?
Áááá meg van. Füstjel! Meggyútja a kábel a kérdező és a felszálló füst lehet a jel! Javaslom Ülő Bika törzsfőnök jeles könyvét "Hosszú beszélgetések az irokézekkel a füst hullámhosszán" címmel.
A ventilátor jelkábele legtöbb esetben csak egy visszacsatolás a motorvezérlő felé, amiből kiderül hogy tényleg forog-e, de az indításához nincs beleszólása.
Attól, hogy a 12V-ot terheletlenül ki tudod mérni a kábelen, még nem biztos, hogy terhelésre is ott marad. Magyarul lehet kontakthibás a hőkapcsoló is [link] .
Ha még a jármű típusát és évszámát is elárulnád, biztos találnák róla egy olyan kapcsolási rajzot, amiből minden kiderül.
Leírom mit találtam, hátha mész vele valamire, képet nem töltök fel róla, mert katyvasz.
Ezekhez van köze:
- Engine coolant temp. sensor: Motorhőmérséklet jeladó, ha a műszerfal méri a hőt, akkor valószínűleg jó.
- Engine coolant blower motor temp. sensor: egy fekete-zöld és egy fekete-szürke kábelen méri a hűtőventilátor motorjának a hőmérsékletét is a motorvezérlő, 10°C-on 3630 ohm az ellenállása, 80°C-on 607 ohm.
- Engine coolant termostat: méri a termosztát hőmérsékletét is egy szürke-barna és piros-fehér kábelen. 10°C-on 11,5 ohm az ellenállása, 80°C-on 14,4 ohm.
Ezek alapján kapcsolja a ventilátort. A szenzorok ellenállását egy multiméterrel vagy az értéküket egy obd2 diagnosztikával ki lehet olvasni, hogy megfelelően látja-e a vezérlés. A zöld-fekete jelkábel egy PWM jelet kapcsol a ventilátorra 10-90% közötti kitöltési tényezővel, ami alapján szabályozza a fordulatszámát. Ezt egy oszcilloszkóppal ki lehet mérni. A ventilátor biztosítékát meg lehetne nézni, talán az F37-es az, nem egyértelmű, de ha ennek ilyen bonyesz a vezérlése, akkor valószínűleg csak beszart a ventilátor elektronikája
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!