Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Mi a különbség a munkaakku és...

Mi a különbség a munkaakku és az indítóakku között?

Figyelt kérdés

betesznek valami fesz-szabályozót, és nem engedi merülni X feszültség alatt vagy ennél komolyabb a küölönbség? ha igen, pontosan mi?


mert eddig próbáltam pár állítólagos speckó akkukereskedőnél megtudakolni, de a fogyatékos szintnél nem jutotunk tovább, azaz "uram, az arra való, h indítson, a másik pedigh munkára" ...


na jó szal ennél komolyabban el tudja mondani valaki? megköszönném, mert fontos lenne.



#akkumulátor #munkaaku
2021. okt. 5. 13:18
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
62%
Munkaaksiknak kisebb a belső ellenállásuk, emiatt ugyanakkora kapacitás mellett általában nagyobbak, nehezebbek. Ez azért jó, mert folyamatosan lehet kivenni belőlük nagy teljesítményt. Sima indítóakkukra hiába van ráírva, hogy pl. 72 Ah, ezt akkor tudják, ha mondjuk 1 Amperes árammal vannak terhelve. Ha már mondjuk 30 Amperrel lennének, akkor közel sem tudnak 72 Ah-t, hanem csak mondjuk 60-at, mert a többi elvész a belső veszteségein. Munkaaksiknál nincs ekkora különbség. Szóval ideálisabbnak tekinthetőek. (De ez nem feltétlen azt jelenti, hogy pl. egy autóban tovább bírnák.) Amit írtál feszszabályzó, annak semmi köze ehhez, mindegyik feszültsége ugyanakkora, ugyanúgy kell tölteni és használni őket.
2021. okt. 5. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:

értem és köszi, de akkor ennek ismeretében nincs oylan nagy jelentősége, hogy mindenképp munkaakku legyen, mert hiába 150 Ah körüli, d eez már olyan vésztartalékkal szémolt felső érték, alapból arról van szó, hogy max 3-4 órát hazsnál az akku kb 30-40W-ot (és ez nagyon max, inkább csak 20-at). és kikötésnél azonnal megy is rá a töltés, az indítóakku pedig külön van, az egy másik szabvány autóakku. ez csak belső 1-2 fény + külső 4 fény, de mindegyik csak 2-3 W-os.

egyedül a hűtő talán ami ahajóban nagyobb fogyasztású, na de 150Ah-nál ha megy 4 órát (nagyon max, ennyit sztem sose), és utána azonnal töltés van amíg csak a kikötőben van, akkor sztem nem annyira veszélyes a "sima" akku se. de hát enmtom. eddig sima indítóakku volt, és nem volt gond vele soha, most először merült fel h mégse jó esetleg.

2021. okt. 5. 14:51
 3/13 Morzsi007 ***** válasza:

Indítóaksi, pl, ami a kocsikban van, hirtelen képes több 100 A leadására is, de rövid ideig. Rá is van írva pl 72Ah 750A stb. Ebből a nagyobb szám jelenti az indítóáramot.

Egyébként meg csak izzókat, elktronikai eszközöket, kisebb fogyasztókat lát el egy autóban.


A munka aksik terhelhetőek hosszabb ideig, pl targoncákban, gépekben alkalmazzák, ahol folyamatos használat szükséges.

2021. okt. 5. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 Morzsi007 ***** válasza:
150Ah-s aksi meg sem érez 40W-os fogyasztást 4 óra után sem, mivel, ha 12V-ról beszélünk kb 3,3A szükséges ehhez a teljesitményhez, vagyis 4 óra alatt durván 15A (13,3A) fogy el a 150-ből vagyis tized kapacitása az akkumulátornak. Ehhez elegendő egy kisebb indítóaksi is, ha eddig megvoltál vele. Le kellene mérned a max fogyasztást vagy áramfelvételt és azzal pontosabban tudsz kalkulálni.
2021. okt. 5. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%

"nincs oylan nagy jelentősége, hogy mindenképp munkaakku legyen"

De!

Az indítóakksit 1-2 túlmerítéssel tönkreteszed.

2021. okt. 5. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%
A munkaakku lemezei olyan kialakításúak, hogy tartósan bírják a 100%-ra töltés - 0-ra merítéses üzemmódot. Mint pl. az elektromos targoncák akkui. Ilyen használat mellett egy indítóakku pár tíz ciklus alatt tönkremegy. Az indítóakkuk jellemzően szeretnek feltöltve lenni, és csak a kapacitásuk töredékét leadni rátöltés előtt. Minél nagyobb kapacitás százalékkal játszol fel-le, annál gyorsabban öregszik az akku.
2021. okt. 6. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 Morzsi007 ***** válasza:
Igen, ciklikus használatra munka aksi való nem indító, de a kérdező, ha jól írta a dolgokat, akkor nem merítené le teljesen 0-ra, épp hogy csipegetne a kapacitásból, inkább rátöltögetne, ezért egy indító is megteszi. Ciklikust járművekbe szokás, pl elektromos bicikli, robogó.
2021. okt. 6. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

OK köszi mindenkinek, közben eszembe jutott h a felsorolásból azt kihagytam, h az orrkormány azért felvesz ha jól tudom 450-500 W-ot, igaz ez csak ritkán (induláskor és kikötéskor) max 4-5-6 secre használja az ember. úgyhogy ezek szerint azért kell a hirtelen nagy áram is.


"Ciklikust járművekbe szokás, pl elektromos bicikli, robogó."


Na de ez megint más téma, nem? ezekbe már nem Li-ion akku van? csak mert az megint egy külön világ.

2021. okt. 6. 09:40
 9/13 Morzsi007 ***** válasza:
Van ólomsavas ciklikus aksi is, amit az “olcsóbb” biciklikbe tesznek.
2021. okt. 6. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 Morzsi007 ***** válasza:
Ezek jobban bírják a merítést-töltést.
2021. okt. 6. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!