Srácok. Valaki röviden tömören, semmi mindenféle felesleges dolog nélkül írja le, hogy mit jelent a motor nyomaték?
minél nagyobb annál több súlyt tud felgyorsítani küzködés nélkül, nem kell szétpörgetni a motort hogy gyorsuljon
lényegében a nyers ereje a motornak
Hát ez hosszú téma. :-)
Nem vagyok tanárúr, de megpróbálom leírni, amit tapasztaltam
Röviden, tömören, minél nagyobb a nyomaték, annál jobban présel bele az ülésbe egy autó, ha lepadlózod. A turbo dízeleknek nagyobb a nyomatékuk és alacsonyabb fordulaton leadják a maxot, mint a szívó benzinesek. A dízelnél ezért mondják sokan, hogy jobban húz, bár ez nem jelenti azt, hogy jobban is gyorsul 0-100-ra, mivel egy hasonló teljesítményű benzinesnek kisebb a nyomatéka, viszont ott többet forog a motor, itt lineárisan adja a nyomatékot, a dízel meg hirtelen megjön, hátba rúg, de el is fogy, mikor a benzines még pörög tovabb.
A forgatónyomaték a motor főtengelyén mért értékre utal. Pl 350Nm-es motornál azt kell érteni, hogy egy adott fordulaton a max nyomaték 350Nm egy bizonyos fordulaton (pl 3000/percnél), azaz, elméletben, ha a motor főtengelyére merőlegesen 1m hosszú rudat tennénk és végére 350N-t, vagyis 35Kg tömeget, akkor az képes lenne forgatni. Ha az erő átmegy a váltón és a kerekeken keresztül az útra némi veszteség keletkezik.
Szívó benzin meg turbo dízel?
Valaki azt leírná hogy mitől szívó vagy turbó egy autónak a motorja? Illetve ezeken kívül vannak e más típusok?
Szívó benzin olyan benzines motor amiben nincs semmilyen feltöltő (turbó vagy kompresszor).
A turbó dízel pedig egy turbóval felszerelt dízel. Legnagyobb előnye hogy kevesebbet fogyaszt mint a szívó benzin.
#1 voltam
A szívóban nincs feltöltés (turbó vagy kompresszor).
A turbó motorban meg van turbó feltöltő.
Létezik kompresszoros feltöltés is, ahol nem a kipufogó gáz (mint a turbónál) hajt egy turbinát, hanem a főtengely hajt egy csavarelemes kompresszort.
A feltöltés meg azt jelenti, hogy a motorba nem szabad áramlással (szívómotor) jut be a levegő, hanem jelentős nyomással tolják bele (kompresszor, turbó). A több levegőhöz több üzemanyagot lehet adagolni, ami nagyobb teljesítményt hoz létre.
Közvetlen befecskendezésű, turbo benzin, kompresszoros benzin,ez inkább amerikában jellemző. Ott nem igen szeretik a turbo-t.
Van olyan is, hogy Wankel motor, érdekes lehet számodra, guglizz utánuk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!