Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Egy Li-Ion aksi bms modulnál...

Tamas3791 kérdése:

Egy Li-Ion aksi bms modulnál mit jelent hogy same vagy different a töltés ?

Figyelt kérdés

Vettem egy ilyen modult csak nem tudom mi a különbség a same és a different kapcsolás között


[link]



2020. júl. 30. 08:25
1 2
 11/14 Szervizmérnök úr ***** válasza:

8:

Az nem kérdés, mert pont emiatt nem szoktam privát tanfolyamot levezetni.

De második privát üzenetre válaszoltam az 5-ben, több nincs itt.

A védelmek 2,5 V-nál kapcsolnak le, mobilakku, laptopakkuk stb. (mérésekkel is ellenőriztem). Ez nem jelent problémát, mert egyrészt sok akku gyári adatlapján is szerepel ez az érték.

Meg egyébként a védelem lekapcsolása, a terhelés megszűnése után a feszültség még visszamászik 3 V körüli értékre, azaz egyáltalán nincs túlmerítve, hiszen az üresjárási feszültség mérvadó ilyenkor.

-----------------------

Robogón lehetne olyan megoldás is, hogy marad a gyári söntszabályzó, ami elfűt, illetve bekorlátoz 13 V körüli értéken, de én még terveznék rá egy másik söntszabályzót is (azaz vele párhuzamosan), ami pontosabban lehúz 12,6 V alá.

Vagy pedig savas akku kellene, annak jó ez a pontatlan szabályzás is, illetve 14,4 V-ig bírja (AGM 14,7 V / 25 °C).

2020. júl. 30. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
Még tanulatlan suhanc koromban egy Jawa Mustang segédmotorra úgy oldottam meg, hogy a világitás tekercs végét lekötöttem testről, ment be egy Greatz hídba, innen egy diódával (ne legyen visszáram a sönt felé) rá a zselés akkura. Az egyenirányítóra még rá volt akasztva azt hiszem 9 darab sorba kötött nagy áramú dióda, így valahol 7,5V környékén megfogták a feszültséget. Ez még szakközepes korom előtt volt, fogalmam sem sem volt normálisabb megoldásokról.
2020. júl. 30. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 Szervizmérnök úr ***** válasza:

Csak a passzív, diódás határolóval az a gond, hogy részben áramfüggő, pontatlan.

Ha olyat szeretnénk, ami egy Li-ion akku részére pontos értéken határol, azt aktív szabályzóval lehetne megoldani, gyakorlatilag egy hűtőbordára szerelt tranzisztorral, TL431 referenciával, meg még pár alkatrésszel.

2020. júl. 30. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
Ma már én is tudom, de az akkori hülyegyerek csak akkut meg indexet akart a Mustangra azonnal, és ez jött ki belőle. Persze hogy nem volt pontos, de akkor ad-hoc megoldásként megtette. Már egy-két évvel később másképp csináltam volna, de akkor már a motor nem volt meg.
2020. júl. 30. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!