Hogyan lehet megvalósítani?
Van egy 100W-os generátorom, lényegtelen mi hajtja.
Akkumulátor is van rá kötve egy fesszabályzó segítségével.
Erre a rendszerre szeretnék egy olyan elektromos motort kötni ami valószínű, hogy 96W-os vagy valamivel több.
Nincs rá írva, viszont a motort egy 8A-s olvadóbiztosítékon keresztül hoztam működésbe amely szemmel láthatóan egy kicsit elkezdett füstölni, de még nem pattant el, valószínű, hogy a por vagy kosz égett le róla. Így számításom alapján arra jutottam (mivel 12V-os a rendszer), hogy 12V szorozva 8A-val az 96W tehát minimum 96W teljesítményű ez az elektromos motor.
A generátor, feszabályzó illetve akkumulátor rendszerébe ezt én úgy szeretném beépíteni, hogy csak és kizárólag az akkumulátorról kapjon feszültséget. Nem szeretném, hogy tönkretegye a generátort erre van lehetőség mit kellene még beépíteni, hogy amikor bekapcsolom az elektromos motort akkor a generátorról ne szívja az áramot?
Példának okáért ha valamennyire vagy teljesen le van merülve az akksi (12V 5Ah bőven elbírja) akkor ne tudja a generátor közvetlen a fesszabályzón keresztül működtetni.
Elvileg az aksid pufferként működik, tehát ha nem folyamatosan űzemel a motor, akkor a töltőd csak az aksi töltésére ad áramot. Ezesetben én egy jóval nagyobb kapacitású aksit vennék.
-Hasonló eset, mint a gépkocsiknál. Mindenesetre jobb, ha a biztit is nagyobbra cseréled.
Nem folyamatosan üzemelne, csak mindig pár másodpercig max 10 másodperc. A biztosítékot direkt nem akarom nagyobbra cserélni, inkább az égjen ki mint valami más az elektromos rendszerben.
Akkor tehát egy nagyobb kapacitású akksi segítene a dolgon?
"Van egy 100W-os generátorom, lényegtelen mi hajtja."
De az nem mellékes, hogy meddig és milyen generátor, milyen szabályzó.
Más az autók rendszere például (gerjesztett szinkrongenerátor, gerjesztésszabályzóval), más a motorkerékpárok többsége (permanens mágneses, söntszabályzóval leterhelve).
Csak ismételni tudom magam, az elektromosságban, de főleg az elektronikában nagyon is lényeges a teljes kontextus átlátása, az adott feladat legjobb megoldásához.
Még mindig nem tudni semmit a generátor és a szabályzó konstrukciójáról.
Kerestem képet mind a gyújtás állórészéről mind a feszültségszabályozóról értem itt azt hogy kapcsolási rajzokat magáról az alkatrészekről, de csak ezt vagy ehhez hasonlót találtam.
Belinkelem közvetlen a képet majd azt a linket ahol azt találtam.
Maga az állórész így néz ki
Illetve a feszültségszabályzó:
Az egy mágnessel gerjesztett egyfázisú generátor söntszabályzóval, ami azt jelenti, hogy amikor túlpörgeted, kb. 14 V felett ráterhel az elektronika és elfűti a feleslegben termelt energiát.
Gyakorlatilag "erőszakkal" nem engedi feljebb menni a feszültséget, a jobb érthetőség kedvéért.
A teljesítmény egy része váltakozóáramként vehető le a világítótekercsről, másik része egyenirányítás után az akkut tölti.
Egy ilyen generátort 10 másodperc alatt még rövdzárral sem tudnál leégetni, mert annyi idő alatt nem bír túlmelegedni a tekercs, illetve ezeknek van annyi belső ellenállása, ami szintén áramkorlátozó. Azért is lehet söntszabályzóval leterhelni.
A szabályzóban lévő egyenirányítót hamarabb túlterhelheted, attól függően, hogy az milyen áramra van méretezve.
Értem tehát akkor maga a gyújtás állórész bírná csak kérdéses a feszültségszabályzó.
Az a baj hogy maga a szabályzó nyomtatott áramköréről nem találni semmilyen rajzot mi hogy van bekötve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!