Hogyan tudnám hallgatni a rádiót álló motornál is?
nem az csupán az a célom hogy folyamatosan áram alatt legyen, hanem az is hogy megtartsa a jelenlegi tulajdonságát is, miszerint kulcs fordításra indul/megáll.
panasonic autórádióról van szó.
A kettő egyszerre nem megoldható, egyik a másikat zárja ki.
A rádió útmutatójából ki tudod nézni, ha jól emlékszem nálam a rádió piros vezetéke a kapcsolt, a sárga az állandó 12V, utóbbi felel többek között a memóriáért, előbbi a bekapcsolásért. Ha mindig áram alatt szeretnéd tartani, a pirosat is állandó 12V-ra kell kötni, így a kulcs állásától függetlenül mindig működik a rádió.
A másik megoldás pedig a jelenlegi kiegészítve egy plusz kapcsolóval, ami fix 12V-ra kapcsolja a rádió piros vezetékét. A kapcsoló egyik állásában változatlan lesz a működés, a másik állásában a kulcs állásától függetlenül mindig működik a rádió.
A rádió típusánál érdekesebb az autó típusa.
Van, aminél a gyújtáskapcsolónak van egy közbenső állása a kikapcsolt helyzet és a gyújtás között, erre szokás kötni a rádiót. Ha viszont a gyújtáskapcsolónak nincs ilyen állása, akkor nem megoldható. Akkor vagy csak gyújtással fog szólni, vagy a kulccsal nem tudod kikapcsolni.
Egy fotót légyszives a gyújtáskapcsoló feliratairól.
Pl.: [link]
De az is elég, ha a feliratokat ide leírod sorrendben, balról jobbra.
Ezt bizonyos fejegységek automatikusan tudják. Nekem a régi Blaupunkt fejegységem ilyen, a kulcs elfordítására kapcsol be és ki. Viszont kivett kulcsnál is be lehet kapcsolni, ilyen esetre a menüjében be lehet állítani egy időkorlátot, ami után automatikusan kikapcsol. Ha ezt a te fejegységed nem tudja és mindenképpen kell ez a funkció, akkor a legegyszerűbb módja a fejegység cseréje.
A fix 12v is megoldás lehet, viszont akkor le kell mondanod a gyújtásra ki/be kapcsolásról.
A kulcsot fordítsd a MAR pozícióba, -ne fordítsd tovább- és mehet a rádióhallgatás.
Mivel a régi Fiatokban izzólámpa jelzi az olajnyomás, illetve töltés hiányát, amikor MAR-helyzetbe teszed, ezek a lámpák is világítanak.
Aktív állapotba kerül az elektronikus egység is, gyújtásra készen.
Innen kezdve idő kérdése.
Bizonyos idő alatt csak az a két kis izzólámpa is leszívja az akkut. Mivel nem mindenki érzi a különbséget, külön megjegyezném: az izzólámpa nem LED, vagyis jobban meríti az akkut.
Magam részéről sokáig állandó tápra kötött hangrendszert használtam, csak nemrég álltam át egy másik fejegységre, de azt már úgy építettem be, hogy egy kis kapcsolót is beszereltem, amivel váltani tudok a kétféle üzemmód között.
Vagyis most már csak azon (ritka) esetben kapcsolom fix tápra, amikor álló motornál akarnám használni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!