Elektromos kerékpár nem indul?
Van egy elektromos kerékpár, 36V akku, rácsatlakoztatom, és a lámpa, duda működik, de az akku visszajelző led azt mutatja, hogy üres az akksi,
Akkura rámértek, igaz nem 36V, csak 30V , nem volt fullra töltve, de azért meg kellene annak is mozgatni a biciklit.
Akku már jó pár éves, de mivel "magas" értékeket ad mikor rá mérek, meg az akku töltőre is mértem az is adja a töltő áramot.
Biztosítékot is cseréltem benne, mert a régi szét esett kezembe. Kulcs elforgat és adja is a feszkót.
Motor sztem, jó, mert szétszedtem és öt eres kábelból az egyik ér szigetelése sérült (vezető erek nem szakadtak), de zárlat nem lehetett, mert többi ér szigetelt és a motor fém részéhez sem ért, de ezt a hibát már javítottam.
Elvileg a vezérlővel lenne probléma ?
A vezérlőt nézegettem, lámpa, duda, motor áramkör meg van, de a többi vezeték stb. nem világos. A vezérlőn sincsen szakadt vezeték és a nyák lapon sincsen beégés vagy sérülés.(Legalábbis szemmel láthatólag)
Ahogyan nézegettem interneten, még a fékkar is beszorulhatott, de attól függetlenül még az akksi visszajelző lednek nem empty(üres) kellene visszaadnia.
Valami tipp ?
Az még lemaradt, hogy a kerékpár márkája: Lofty.
Nem hiszem, hogy lényeges, de azért leírom hátha számít egy hozzáértőnek.
úgy sem mozdul meg ha fel van emelve a hajtott kerék és meghúzod a gázt?
Ha minden jó, akkor valszeg az van, hogy az akku kukázódott...
üresjáratban terheletlenül lehet, hogy tud 30 voltot, de ha minimális terhelést kap akkor már annyira letörik a feszültség, hogy az elektronika letiltja.
Ha meg tudod oldani, akkor úgy rakd az akkura a mérőműszert, hogy meg tudd mérni mi történik akkor amikor meghúzod a gázkart
Köszönöm a gyors választ, hát volt olyan, hogy első kerék felemelve forgott, de mára már emelésnél is csak áll.
A kerékpár elsősréshajtású.
A bekötés megoldható, köszi a tippet, majd megnézem.
Akkut nem töltöm fel marad 30V-on.
Ha akku jó: ha húzom a gázkart, akkor a fesz 30V marad?
Ha akku rossz: ha húzom a gázkart, akkor kb. mennyire török le a fesz?
Amúgy ennek a jelenségnek amit írtál, hogy a V megvan, de terhelésnél nagyon kicsire letörik mi a neve?
Nem V van, hanem feszültség van. Ha az akkunak túl nagy a belső ellenállása, akkor ráterhelve azon leesik a feszültség és a fogyasztóra kevesebb jut.
Ezért kell mindig terhelve mérni.
"Ha akku rossz: ha húzom a gázkart, akkor kb. mennyire török le a fesz?"
Szakmai szemmel nézve ezek olyan hülye kérdések, amitől egy szakember is néha hülyét kap ezen az oldalon.
Mérd meg és kész!
"Akku már jó pár éves, de mivel "magas" értékeket ad mikor rá mérek, meg az akku töltőre is mértem az is adja a töltő áramot."
Ha feszültséget mértél esetleg, az nem áram.
Másrészt ha jól látom, 3x 12 V savas akkuval működik, amiről elmondható, hogy autóban is 12 V az a küszöb, ami alatt már bizonytalan az indítás.
Ha te azt mondod, hogy 30 V, az mondjuk darabonként 10 V-nak felel meg, autónál az már eleve vicces, merthogy nem indulok el vele (töltés nélkül), az biztos.
Még kimaradt:
Töltési végfeszültség: 3x 14,4 V = 43,2 V.
Ez a névleges, de az adatlap szerint 3x 15 V-ot is elbírhat, SLA típus lévén (45 V).
Töltést lekapcsolva a feszültség leesik általában 13 V körüli értékre, egyébként 13,6 V a tartófeszültség: 40,8 V.
30 V --> vicc.
Illetve a névleges feszültség természetesen 12 V.
14,4 V az ólom-savas akkuk általános töltési végfeszültsége, 25 °C környezeti hőmérsékleten (vízbontási küszöbnek is mondják).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!