Egy autónál mi ingadozik inkább a feszültség vagy az áram?
Melyik részében?
Egy átlagos autóban van pár kilométernyi kábel a különböző részek közt.
Ha a 12V-os hálózatra gondolsz, ott a fesz 12-14.4V közt mozoghat csak. Indítózáskor 7-8V esetleg.
A fogyasztók összes felvett árama viszont sokkal szélesebb tartományok közt változik. Kivett kulcs, Kikapcsolt fogyasztók mellett 10-20mA-nél nagyobb fogyasztás már gondot jelent. De ha megy a motor, töltődik az akku, ég minden lámpa, ülésfűtés, ablakfűtés mind mennek, akkor 100A körül is lehet a teljes áramfelvétele az autónak. Egy nagyobb motor beindításához rövid időre 200-250A is kellhet.
Miután járó motornál a szinkrongenerátor feszültségszabályzója azon dolgozik, hogy a forgórész gerjesztésének változtatásával az akkun mérhető feszültséget 14,4 V-ra stabilizálja, így elmondható, hogy az elég stabil.
Noha a gyakorlatban lehet kisebb eltérés, ráadásul alapjáraton általában még nem is képes eléggé feltolni, azaz kell egy kis pörgetés is, hogy beálljon a stabil értékre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!