Elveszett blokk, és a kereskedő nem töltötte ki a jótállási jegyet. Így is érvényes a garancia?
A magyar fogyasztóvédelmi törvények alapján a 10000 Ft feletti tartós termékek mellé járnia kell jótállási jegynek, akit a kereskedőnek kell kitöltenie. Ezzel érvényes a garancia, de a vásárlást igazoló blokkot is el kell fogadnia.
Októberben vásároltam (külföldön, de az most nem lényeges, mivel Európai garancia van a termékre, ami fel is van tüntetve a dobozon magyarul is) SONY vezeték nélküli fülhallgatót. Viszont a blokkot sajnos elveszítettem, a fülhallgató pedig elromlott. Emailben felkerestem a sony-t, hogy elveszett blokk esetén mik az esélyeim, ahol azt mondták semmi gond, a jótállási jegy elég. Viszont a jótállási jegy nem lett kitöltve vásárláskor. Amikor ezt megírtam, második emailben már azt mondta a Sony a jótállási jegy magában nem is elég, téves infót kaptam tőlük, muszáj a blokk, sajnálják, benéztem.
A dobozon magán fel is van tüntetve a gyártási idő(2019. 05.) ami még így is az egy éves garancia időn belül van, tehát biztosan tudom igazolni hogy még garanciális. Mit tudnék tenni?
[A cégnek ahol vásároltam (Saturn Németország) már küldtem egy e-mailt nemrég, hogy kérhetnék-e másolatot a számláról, de még nem érkezett valasz, a kérdés tehát abban az esetben releváns, ha nem kuldenekt]
Valami, a vásárlást igazoló dokumentum mindenképp kell: blokk, garijegy, számla. Ha semmi nincs, akkor nincs esélyed.
Én hasonló helyzetben azt tenném, hogy vennék egy másik pontosan ugyanolyan terméket, és a frissen vásárolt termék papírjaival három napon belüli cserével kicseréltetném a Sony-val a meghibásodott régit. Így lesz két ugyanolyan, de jó eszközöd, amiből az egyiket utána eladhatod. Így lehet minimalizálni a veszteségedet. Esetleg, ha nagy szerencséd van, pont a karácsonyi ünnepekre tekintettel, lehet hogy az ünnep után még a frissen vásároltat a bolt is visszaveszi, és levásárolhatod az árát valami másra.
"pontosan ugyanolyan terméket"
és a gyári száma is ugyanaz lesz? mert általában ráírják a gyári számot a garipapírra.
főleg ha ezek után a kérdező kérni fogja a gari papír kiállítását, akkor biztosan részletesen ki fogják tölteni.
ha a terméket bevizsgálják akkor azon meg látszani fog, hogy 2 hónapos nem 1 napos.
Én a helyedben visszavinném. Ha vissza tudsz meni egy saturn-ba. Inkább személyesen kérd a számla másolatot, emailre ekkoracéget nem nagyon válaszolnak.
Nekem már volt olyan, hogy a gyári szám alapján megnézték, hogy mikori a cucc és javították papír nélkül
Nem, nem töltik ki mindig, sőt. Szerintem sanszos hogy egy fejhallgatónak nincs is, vagy nem jegyzik.
De egy kis kreativitás legyen már. Mondjuk bemész a Médiába, kihozod, kifizeted, aztán nem azonnal mész lepecsételtetni a garijegyet hanem visszamész másnap, az azóta “kibontott” régivel, és ha foglalkoznak vele, amit kétlek, akkor a régi eszköz száma kerül a garijegyre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!