Másnál is nagyon lassan fűt az autó télen?





"amit nem is értek. hajszárító fűtőszál 1000Ft felár lenne max"
Ha beraknának egy 1000W-os fűtőszálat hogy az fűtsön azonnal, akkor éreznéd a meleget ha közel tennéd az arcodat, mert kb. annyit érne ekkora teljesítmény.
Viszont felvenne 83 ampert 12V-on!
Mi szolgálná ezt ki? Az akku amivel épp most índítóztál, meg a generátor?





Talán a benti levegőt kéne keringtetni, nem a külsőt beszívatni és melegíteni, aztán nem lenne ilyen gondod
Azt meg már csak halkan jegyzem meg, ha ennyire fontos a fűtés gyorsasága, vehettél volna olyan kicsit, amiben van állófűtés





"hajszárító fűtőszál 1000Ft felár lenne max"
Plusz egy nagyobb teljesítményű generátor az autóba, meg a motort is jobban kellene pörgetni.
Az autók generátorai úgy vannak tervezve általában, hogy alapjáraton még az akkut is alig tölti, de ha rákapcsolsz terhelést, az akkunak már semmi nem jut.
Sőt, vannak olyan konstrukciók (alulméretezett generátorral), hogy bekapcsolt fűtéssel, ablakfűtéssel, lámpákkal egy téli napon, városban az akkunak már nem is jut töltés. Azaz útközben nem töltődött, inkább merült.
A motor hűtőkörében pedig van egy termosztát, ami hideg motornál nem engedi a vizet a belső fűtéshez keringetni, hogy több hő maradjon a motornak, míg eléri a kívánt hőfokot.
Ezt ma már az elektronika, illetve mágnesszelep is intézheti, korábban bimetálos / hőtágulós termosztát.





Nekem kb 2-3 km után már érezhetően meleget fúj.
Újabb kocsi, szigorúbb kibocsátási normák miatt jobb a hatásfoka, tehát kevesebb a hulladék hője, amivel a vizet fűti.
A 70-es éveket ne emlegessed, karburátor, kézi szivató, bemelegedésig 2000-es alapjárat. Persze hogy hamar bemelegedett, de ha betettek volna akkor kipufogógáz-elemzőt a kipufogóba, olyan CO és HC értéket mutatott volna, amit el sem tudsz képzelni.
Nem tűnt fel, ha egy-egy szép veteránautó mögött mész, olyan maró savanyú szagú kipufogógáza van, hogy meg lehet tőle fulladni (a helytelen keverékképzés, sok elégetlen szénhidrogén miatt)





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!