Ha valaki TDK-zik (akár többször), kutat, szakkollégiumi munkában vesz részt, az normális?
"Nem rossz, ha valaki fiatalon ilyen céltudatos?"
- Ezt ugye csak viccnek szántad? Mert akkor rossz kategóriába írtál.
Nem tudom, mi a "pszichológiai" funkciója annak, hogy egy fiatal a mának él, lusta, a kötelességeit tessék-lássék végzi el, de bárhova megyek, azt látom, hogy a jófej, segítőkész, kellemes emberek ilyen fiatalok (voltak)!
A törtetők pedig mogorvák, undokok...
Egyrészt aki törtet, azt lenézik, piszkálják, csodabogárként tekintenek rá. Másrészt mindig az az érzése lesz, hogy kimaradt valamiből - ha igen, ha nem. Ezért is lehet mogorva.
No meg talán más miatt...
Mi más miatt még?
Meg az elvárásokon kívül, persze...
Nem tudom, hogy ezt akarom-e, amit tanulok.
A törtetésem célja többek között, hogy rájöjjek, tényleg tetszik-e. Hogy kipróbáljam magam benne. Hogy tudjam azt mondani, igen, ez tetszik, vagy nem, nem tetszik mégse.
Akkor törtess és jöjj rá, amire rá kell jönnöd. Valamilyen szinten érezned kell, hogy szereted-e. Amikor tanulod, csinálod érzel benne örömöt? Érzed azt, hogy ezt megérte megtanulni a vizsgáktól függetlenül?
Egyébként mi tanulsz?
Talán még úgy válaszolnék a legelső kérdésedre, hogy nem normálisnak kell lenni, hanem jónak.
Érzek valamit.
Azt, hogy szeretem.
Változatos, nem egyhangú nem unalmas és nem száraz, amit tanulok.
Már TDK-ztam is, ott jó érzés volt csinálni valamit az iskolapadban való ülésen kívül.
Ami szakmai tárgy, azt nemcsak az ösztöndíjért tanulom, hanem szívesen is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!