Vannak itt olyanok akik játékfüggők voltak? (World of Warcraft, mmorpg, stb pc játékok)?
Aki benne van a játékban az nem fogja bevallani hogy függő. Ez hülye kérés lenne. Bár anno én a játék alatt is bevallottam hogy függő voltam.
Ex Játékfüggőkre vagyok kíváncsi. Kíváncsi vagyok hogy hányan vallják magukat játékfüggőknek, vagy hányan ismerik be hogy azok voltak. Az mmorpg,wow/egyéb játékok káros hatásit megkérdőjelezőkre nem vagyok kíváncsi. Mivel tudom hogy nagyon sok játék/wow függő van. Én 6 évig voltam kemény world of warcraft(wow) függő, Eredeti szervereken 4 évig. Pánikbeteg lettem a játéktól,előtte ennek jelei nem voltak. Nem mertem elhagyni a házat,bezártam magamat a Warcraft(wow) világába. És 5-6 hónapja töröltem a karaktereimet,tárgyaimat,az accountomat. Azóta elmúlt a pánikbetegségem és boldog lett az életem! És azóta még egy kapcsolatom is volt. És most is alakulóban van a következő egy egyetemista lánnyal. Rengeteg barátom lett,nagyon sokan szeretnek! :) És kicsit se kívánok bármilyen játékot! Gusztustalannak tartom az összes játékot! Pszichológus szeretnék lenni mert szeretnék segíteni az internet/számítógép/drog/alkohol és főleg a játékfüggőknek. Senki se foglalkozik a játékfüggőséggel pedig óriási szükség lenne rá. Hogyha csak szimplán egy megértő barátra van szüksége valakinek,írhat nekem privátot és segítek esetleg mással,más függőséggel kapcsolatban is hogyha szüksége lenne rám valakinek! :) És illetve lányoknak üzenem hogy még nincs kapcsolatom(Nem kell félni,lehet próbálkozni még! :) Azért ajánlottam fel a segítségemet mert tudom hogy milyen nehéz kijönni egy függőségből. Az unokatestvérem pl drogfüggő volt. Egyszerű regisztrálni az oldalon,hogyha szüksége van valakinek rám,regisztráljon és írjon nekem egy privátot! :) (Egy 18 éves ex world of warcraft függő története.)
World Of Warcraft tudatalatti üzenetek: http://www.youtube.com/watch?v=n3U_Klp-_tk
Elgondolkoztató...
Gondoltam bemásolom ezt a levelemet mert lehet benne hasznos információ a témával kapcsolatban. Elég hosszú lesz... "Ez érdekes és nagyon elvont pszichés folyamat. Egy "mmorpg" és főleg a WoW nem hasonlítható egy single player(net nélküli,egyjátékos) Vagy Browser játékhoz. Aki nem játszott mmorpg-vel soha,az nem értheti. Az sem értheti igazán aki nem elég jártas a pszichológiában. Igazán ez a téma komoly ex mmorpg játékfüggőknek való. Vagy akár elvont gondolkodó embereknek,akik kritikusan tekintenek a világra és a társadalomra. Akiknek nem minden fekete fehér. A világunk és leginkább a WoW, Maga Huxley Szép Új Világa. Ahol mindenki boldog. Mindenki gyorsan és könnyen megkapja az örömforrását. Elcsábították az embereket színes termékekkel,képekkel,ruhákkal,pénzel,konformizmussal. Minden érzékünket kielégítik. Hamis szabadságot sugallnak. A mértéktelen fogyasztás rabszolgái az emberek. Haszontalan termékekkel vagyunk elhalmozva. Ennyit a szép új világunkról. A WoW Ennek a keményebb és előrehaladottabb változata. De ugyan azon a sablonon működik mint a fogyasztói társadalom. A WoWban színes ikonokért,hangokért,képekért,animációkért cserébe ülsz napi 16 órát a gép előtt. Egy virtuális tárgyért,eredményért,kitüntetésért cserébe. Hogy legyen valami képed arról hogy miről van szó,legyen pár illusztráció. Itt vannak WoW-os "Itemek"(Tárgyak),ezek a kis színes ikonok amiknek szentelted az életed: [link]
Ez pedig látszatra jelzik a státuszodat a játékban: [link] Ez látszatra azt árulja el rólad hogy egy tapasztalt és sikeres játékos vagy. Ez a "WoWosok" szemében olyan mint az életben egy Gucci öltöny. Hogyha ilyen "ruhában" mászkálsz a játékbeli térben, akkor valódi emberek a játékban, dicsőíteni és magasztalni fognak úgy mint egy császárt. A játékban a sikeres játékosokat tisztelik. Tehát ebből arra lehet következtetni. Hogy az alapjáraton jelentéktelen, rajzolt figurákat életre keltik a valódi emberek. Ez egy valós időben játszódó online virtuális valóság. Egy virtuális közösség. Kimehetsz a tóra horgászni a barátoddal a játékban. Megszerezheted a legújabb tárgyakat a klánoddal a játékban. Úgynevezett contentek(Szezonok) vannak a játékban. 3-4 hónaponként új szezon van. Tehát hogyha a 11-es szezonban megszerezted a lehető legjobb tárgyakat akkor az a 12-es szezonban már kevesebbet fog érni, a 14-es szezonban pedig semmit nem ér már. Mindig leghamarabb a legjobbat kell megszerezned időn belül, vagy elavult és ócskává válik a karaktered státusza a játékban(Outdate). Alkalmazkodnod kell a virtuális tárgyak,elemek folyamatos frissítéséhez(Update) akkor hogyha sikerre és elismerésre vágysz a virtuális közösségtől. Főzhetsz és süthetsz a játékban. Megházasodhatsz a játékban. Farmolhatsz(Dolgozhatsz) a játékban, ezzel virtuális fizetőeszközre tehetsz szert.(Illegálisan árfolyama van valódi pénzben mérve a virtuális wowgold valutájának.) Elterjedt és közkedvelt virtuális warcraft pénzt valódira cserélni,vagy fordítva. Kínában egy külön iparág szerveződött erre. [Mellékesen Szintén ennek a cégnek(Blizzard) a "Starcraft" nevű játéka elismert sportnak számít Koreában.] A Warcraft egy virtuális társadalom,virtuális szociális élet. A fogyasztói társadalom borzalmas és horrorisztikus szimulációja. Miért leszel függő? A sikerélmények rabja leszel. És akkor felmerül a kérdés: "Milyen sikerélmények? Hiszen ez csak egy játék! Nem valódi! Hogy foghatja fel ezt bárki úgy mint eredményt? Ez elmebetegség!" 12 millió agymosott játékos számára szerte a világon az eredményeid komollyá és tiszteletreméltóvá változnak. A kis színes ikonok,feliratok,képek,animációk amiket gyűjtöttél. Valós komoly státusszá változik számodra egy idő után. Egy szűk embercsoport és közösség számára te egy megbecsült tisztelt és sikeres ember leszel. A másik tényező a játékbeli monoton feladatok amikből később kialakul a kényszercselekvés. Úgy érzed hogy muszáj megcsinálnod, a napi előírt "küldetéseket" és feladatokat. A Warcraft játékosok számára a játék nem játék, hanem egy lehetőség a bizonyításra, egy karrier. De ez természetes, mivel így van felépítve a játék, és erre van kitalálva. Tehát bekerülsz a virtuális mókuskerékbe. A fővárosban mászkál egy karakter csillogó páncélban, és te irigykedsz hogy neked is kell olyan csillogó páncél. Akkor kezdődik el igazán a mókuskerék amikor belépsz egy "klánba", egy játékon belüli közösségbe. Hierarchia szerint van felépítve egy ilyen virtuális klán. Vannak klánok amik híresek/elismertek és nevük van az adott szerveren. Tehát van olyan klán amiben hogyha benne vagy, az egy státusz. A klán felépítése: van a klán vezér, vannak az igazgatók, vannak különféle vezetők,veteránok,arénások,satöbbi. És az ottani emberek hozzáállása, és a játékbeli közös élmények miatt kialakulhatnak barátságok. De szorosan kötöttek lesznek a játékhoz ezzel még inkább függővé téve téged. A Minél több kapcsolatot alakítasz ki emberekkel a játékban,minél inkább bizonyítani szeretnél a barátaidnak és a klánodnak,minél több közös élmény ér téged a játékban emberekkel, annál inkább mélyebbre ásod magad ebben a virtuális mocsárban.
Különféle gusztustalan pszichológiai,agymosó technikákat alkalmaznak a játékban. Íme a játékbeli tudatalatti üzenetek: http://www.youtube.com/watch?v=n3U_Klp-_tk Mikor meghal a karaktered a játékban, mert megölt a másik frakció játékosa vagy megölt egy szörny, akkor átkerülsz szellemvilágba és a legközelebbi temetőhöz portálódik a karaktered szelleme. Ott kell eltöltened 30 másodpercet amíg feléledsz. A temetőben ott van egy angyal kinézetű lény. Aki suttog,valamit motymorog,jelentéktelennek gondolod és továbbmész. Ebben a videóban kiderül hogy angol szavakat suttog valójában. Érdekes és szokatlan hangokat bocsájt ki magából. Nem mindig ugyanazok a mondatok hangzanak el, de a "War... Craft..." "Play World of Warcraft" és "Love Warcraft" mondatok átlagosnak mondhatóak. Gondolom most őrültnek gondolsz engem. Erről jobb az életben beszélgetni,mert ott látják az emberek hogy nem vagyok bolond. Eddig mindenkit megrémisztettem ezzel sztorival,videóval. Remélem belőled is félelmet váltott ki ez a videó. Tényleg olyan ez a suttogás mint egy horrorfilm. De semmi misztikus nincs benne,puszta pszichológiai fogás a magasabb nyereség érdekében. Amúgy a törvény hivatalosan bünteti a tudatalatti üzenetek alkalmazását a reklámokban. De senki nem tartja be. De persze a reklámokban lévő tudatalatti üzenetek jelentéktelenek ehhez a videóhoz képest amit mutattam. A mindennapi életben fölösleges a tudatalatti üzenetekkel foglalkozni. A WoWban Pofátlan,Kemény,És nyers tudatalatti üzenetek vannak, amik komolyan veszélyesek az elmédre nézve."
A legnagyobb achievement(eredmény) amit elérhetsz a WoW-ban, az az hogy képes vagy kitörölni az összes karakteredet és véget vetni a függőségednek örökre. És büszke lehetsz magadra, mert te elérted a legnehezebb achievementet, ami csak elérhető a játékkal kapcsolatban. Itt az első sikerélményed, ami az ugródeszkád lehet egy jobb és boldogabb valódi élet felé.
Egy átlagos WoW függő srác(Angol videó):
https://www.youtube.com/watch?v=K8hfK3RQs2g
Ennek a srácnak az anyja felfüggesztette a srác world of warcraft felhasználóját:
"Okey my mom is cancel my brother's, world of warcraft account" Olyan mintha a heroinos fecskendőjét vették volna el tőle, nem?
https://www.youtube.com/watch?v=YersIyzsOpc
Pár példa még itt Gyakorikérdéseken:
Saját kérdés(Gyakorikérdések.hu):
http://www.gyakorikerdesek.hu/egyeb-kerdesek__onismereti-ker..
World of Warcraft függők:
[
http://www.gyakorikerdesek.hu/egyeb-kerdesek__onismereti-ker..
http://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__egyeb-kerdes..
http://www.gyakorikerdesek.hu/szerelem-szex__parkapcsolatok_..
http://www.gyakorikerdesek.hu/szorakozas__jatekok__5943695-w..
http://www.gyakorikerdesek.hu/egeszseg__altalanos-kozerzet__..
http://www.gyakorikerdesek.hu/csaladi-kapcsolatok__egyeb-ker..
http://www.gyakorikerdesek.hu/szerelem-szex__egyeb-kerdesek_..
http://www.gyakorikerdesek.hu/csaladi-kapcsolatok__egyeb-ker.. ]
Hivatalosan a world of warcraft a világ legveszélyesebb pc játéka:
Tudatalatti üzenetek a játékban(Angol videó):
https://www.youtube.com/watch?v=n3U_Klp-_tk
(A tudatalatti üzenetek hivatalos definíciója a wikipédián) Alkalmazása jogerősen illegálisnak minősül a törvénykönyvben.
A norvég tömeggyilkos( Anders Behring Breivik) Szintén World of Warcraft függő volt:
(77 Áldozat)
Egy pszichológus megkért engem arra hogy segítsek a dolgozatában amit a játékfüggőségről készít. Gondoltam bemásolom nektek azt a levelet, amit neki céloztam.
Esetleg a kész dolgozatot is megmutathatom nektek, amennyiben a pszichológusunk publikussá szeretné nyilvánítani.
(Túl hosszú ezért több részletben tudom csak bemásolni)
"Kedves Dienes Jenő Attila!
Szívesen, és örömmel segítek! :) Előre is sok sikert kívánok a dolgozathoz! :)
Hogyha lehet, és megengeded, akkor nagyon szívesen el is olvasnám, mert lehet hogy tanulnék belőle! :)
Gondolom pontos sorrendben és tisztán érthetően szeretnéd végigkövetni a beleesés, illetve a gyógyulás folyamatát.
Megpróbálok ezért tisztán és rendszerszerűen fogalmazni, hogy hatékonyan tudd felhasználni az itt leírtakat a dolgozatod számára. :)
És engem nem zavarnak a teológiai kifejezések, sőt kifejezetten szimpatikusak, ugyanis Istenhívő vagyok. :)
Számomra nagyon zavaró hogy a mai világban az egyik legsúlyosabb és az egyik leggyorsabban terjedő addikcióval nincs tisztában egy szakember sem igazán.
Lenézik és nem veszik komolyan a játékfüggőséget, meglehetősen bugyután és a szakértelem hiánya nélkül kezelik a pc - játékfüggőséget.
Ezért szeretnék majd jómagam is szakemberré válni. :)
- Előre szólok hogy ez egy speciális típusú játék. (Mmorpg Online-szerepjáték) Massively Multiplayer Online Role-Playing Game.
- Attól még hogy egy játékot interneten és több emberrel játszik az ember, még nem nevezhető Mmorpg-nek.
- Éppen ezért súlyos hiba a lövöldözős, és az egyéb típusú játékokhoz hasonlítani.
- Az itt leírtakat nem szabad a többi számítógépes játékhoz hasonlítani.
- Különböző típusú játékokat, különböző módon kell kezelni, megfelelő szakértelemmel.
A függőség kezdete:
(Ez afféle ördögi kör ami egyre jobban hizlalja magát az idő elteltével.)
- Az életben bántalmak érnek, a játékban pedig élmények.
- Az életben sikertelenségek, a játékban pedig sikerek érnek.
- Az életben az ismerőseim,osztálytársaim bántanak. A játékbeli barátaim pedig dicsérnek és szeretnek.
A virtuális tér egy világ, ahova menekülhet az ember a gondjai elől.
A LÉLEK HANYATLÁSÁNAK FOLYAMATA:
1.) A játék a kizárólagos életcélod, a játékban építed a karriered, és nem az életben. Így nem is gondolkozol azon hogy esetleg az (életben) mi kéne hogy a célod legyen.
2.) Kontrollszemélyek(szülők,életbeli barátok) kerülése, ugyanis ők próbálják megvonni tőled az élvezeted. Bárki aki nem a játékbeli térben van veled együtt, az is kontrollszemély számodra.
3.) Mivel csak a játék számít, és csak a játék kizárólagos karriered,
ezért csak a játékban belül foglalkozol azzal hogy: Rendezettség és időbeosztás.
Márpedig ez azért van hogy továbbra is professzionális teljesítményt tudj nyújtani a játékban, és hogy teljesíteni tudj a klánodnak.
Magyarul az életben elveszted az időbeosztásodat, a játékban pedig kényszeresen betartod a megbeszélt időpontokat.
A játékban profi vagy, tiszteletreméltó és igényes, az életben pedig lecsúszott és igénytelen. A játék a te új munkahelyed. A valódi élet nevetségessé és másodlagossá válik számodra.
4.) Az életbeli ítélőképesség teljes tompulása, olyan mintha nem is élnél a valódi világban. A manuális tevékenységek idegenné válnak számodra.
5.) Önsajnálat
6.) Depresszió (Akár öngyilkos gondolatok)
Az az érdekes egy Mmorpg-ben hogy bizonyos esetben a visszaesés kockázatát jelentős mértékben le lehet csökkenteni.
Abban az esetben hogyha a hosszú évek alatt fejlesztgetett virtuális avatarodat, és az egyéb alt karaktereidet kitörlöd,az összes virtuális tárgyaddal együtt.
És fontos hogy le kell törölnöd az összes virtuális barátodat, és az összes ismerősödet aki még a játékban benne van,mert fennáll a kockázat hogy ők visszaránthatnak.
Hogyha kitörölted az összes karakteredet és tárgyadat, akkor jogos hogy nincs kedved előröl kezdeni azt, ami több évedbe telt.
Nincs kedved újra 1-es szintről 90-re felhúzni a karakteredet és újra megszerezni mindent, és újra kiépíteni az érdekkapcsolataidat a játékban.
Ebben a játékban az esik vissza aki nem törli ki a karakterét, aki nem töröl az vissza fog esni menthetetlenül, de aki töröl az egyből egy életre megszabadul ettől a függőségtől.
Én kitöröltem az 5-6 éven át fejlesztgetett felhasználómat és utána már aznap nem voltam többé függő. Sem pszichésen nem kívántam többet, és érzelmileg nem ragaszkodtam hozzá többé. Érdekes, a wow olyan mint egy átkozott amulett, és addig vagy a rabja amíg össze nem töröd az amulettet. A hatalom gyűrűje bekerült mordor tüzébe, és a sötétség örökre megszűnt aznap. "Gyűrűk ura"
A GYÓGYULÁS FOLYAMATA:
1.) Beismerés.
2.) Életbeli cél, új karrier,lehetőségek,alternatívák keresése. Az életed értelmének megtalálása. Fejben keress új motivációt. (Esetleg egy párkapcsolat ami segít)
3.) Virtuális karakterek,tárgyak kitörlése. A klán(guild) felbomlasztása.
4.) A játékbeli barátokkal való kapcsolat megszakítása.
5.) Új barátok keresése, feléleszteni a régi elhanyagolt kapcsolataidat.
6.) Fenntartani az új rendet/rendszert a te új valódi életedben.
- Fontos az ilyen ember számára hogy a lehető legtöbb dicséretet,megerősítést és sikerélményt kapja az élettől a gyógyulása és a rehabilitációja alatt.
- Hogyha egy komoly függő kitörli a karakterét, akkor számításom szerint valószínűtlen hogy visszatérne, sőt magamból kiindulva én ezt személyesen sértésnek venném a nehéz tettem után. Senki se akarja előröl kezdeni azt ami 6 évébe telt összegyűjteni.
- Ugyan törlés után a játék fenyegetésének a kockázata jelentős mértékben csökken törlés esetén, de hogyha nem talál alternatívákat és célt az életben, akkor fennáll az internetfüggőség, rosszabb esetben a drogfüggőség / öngyilkosságnak a kockázata.
Az én személyes történetem:
I. A függőség kezdete:
Már gyerekkoromban is társasági személyiség voltam. Rengeteg barátom volt a környéken, és az óvodában, és az általános iskola elején. Bár már akkor is szokatlan személyiség voltam, például megvédtem a bogarakat hogyha rájuk akart valaki taposni, és már kisgyerek koromban is sokat filozofálgattam. Ennek ellenére szerettek, de érződött egy kicsit számukra hogy más vagyok. Általános iskola 3. osztálya után átkerültem 4.-be egy másik iskolába, ahol egy rémes osztályt kaptam. Tele volt egyszerű hegyvidékivel és kisebbségiekkel az az iskola. (Borsod megye) Az én osztályom különösen rémes volt, hiába próbáltam velük barátkozni, a kapcsolatteremtő próbálkozásaimra csak inzultálásokat kaptam. Emlékszem 4.-ben elég csúnyán ütlegeltek az osztályban, mert azt mondtam valakire hogy "pesszimista" és ő úgy értelmezte hogy ez komoly rágalmazás. Volt még egy aránylag normálisabb fehér fiú az osztályban akit azért vertek mert dadogott, egyszer elég csúnyán felrepedt az álla és összevérezte a mosdót. Az iskolában gyakran megfordultak a rendőrök is egyéb incidensek miatt. A tanárok nem tettek semmit a diákok és az én személyem védelmében. Ennek hatására elég hamar beszippantott engem a számítógépes játékok világa. Egy idő után inkább a virtuális térben leltem örömömet, semmint az iskolában lévő gyerekekkel, vagy az osztálytársaimmal. Először csak ártalmatlan internet nélküli (Single player) játékokkal játszottam, főleg star wars-al. Általános iskola 6. osztálya után, nyáron rátaláltam a World of Warcraft nevű online szerepjátékra. Nem kellett sok idő hozzá hogy teljesen magával ragadjon. Sokkal szebb világ volt számomra a WoW az élethez képest akkor, mert az életben inzultálásokat és köpködéseket kaptam(néha szó szerint). A WoW-ban pedig hamar olyan barátokra leltem akik szerettek és együtt közösen értünk el sikereket a játékban. 6. Után iskolát váltottam, és bekerültem egy 6 osztályos gimnáziumba. Hiába lett 7.-ben már más a környezet, és hiába volt az osztályom nyitottabb a barátkozásra mint az előző, én már akkor lelkileg sérült voltam és volt egy világom ahova menekülhettem bármilyen probléma elől. Az elején szeretett az osztályom és jól megértettem magamat mindenkivel, vidám voltam és közvetlen. De ott volt a játék amiben sikeres voltam, és ott voltak a játékbeli barátaim. Gyakorlatilag az interneten és a WoWban szocializálódtam 12 éves korom óta kb 16-17 éves koromig. Minél inkább sikeresebb akartam lenni a játékban, annál több időt követelt tőlem a játék. És lassan háttérbe kezdett szorulni minden.. 9.-ben eljutottam arra a szintre hogy megtagadtam az ételt és a tisztálkodást is. Emiatt az inzultálások is az egekbe szöktek. 9. Után magántanulói státuszra váltottam. A játékon belül meglehetősen optimista és vidám társasági személyiség voltam.
(Nagyon nehéz megérteni az online szerepjáték függőséget, mivel egy nagyon komplex és összetett világról beszélünk, tele kapcsolatokkal, sikerekkel, kudarcokkal,élményekkel és hatásokkal.)
- Például hogyha a gyerek őrjöngve jön le a szobájából, és a szülei nem tudják hogy mi a baja, lehet hogy éppen kirúgták a klánból, vagy elvitte más helyette a páncélt, vagy kigúnyolták hogy tehetségtelen játékos, vagy öngyilkos akar lenni mert egy hacker ellopta a felhasználóját.
II. A gyógyulás története:
A gyógyulásom hosszú folyamat volt. Mivel nem voltak barátaim,nem volt életem, csak a játékban. Egyedül a szüleim voltak mellettem végig, akik maximálisan támogattak. Egy idő után olyan játékbeli barátokra leltem szert akikkel életbeli dolgokról is szívesen beszélgettem. Gyengébb játékosok voltak, de nekik volt valódi életük a játék mellett. Függők voltak ugyan, napi több órát töltöttünk el a játékban, de ők még is tudtak nekem mesélni olyan dolgokat amik a valódi élethez kapcsolódnak. Egy idő után felhagytam a játékon belüli kemény progresszív elitista hajtással, kiléptem egy elit PvE(Player versus enemy) klánból, és inkább békeségben és nyugalomban kalandoztam a barátaimmal a játékon belül, és inkább a barátságaimat ápoltam a játékban. (A virtuális térben töltött időm természetesen nem változott, sok alternatívát nyújt a Warcraft világa.) Egy elitista PvE klán arról szól hogy a hét minden napján meg kell jelenni egy előre megbeszélt időpontban dátum szerint, hogy közösen tudjuk teljesíteni a játék kihívásait az elsők között. Ez egy verseny és rivalizálás a többi klán között. Komoly atrocitások is kialakulhatnak egy ilyen klánban, mert magasak az elvárások. Egy ilyen klánban általában követelmény a minimum 18 éves életkor, és önéletrajzzal lehet jelentkezni, feltüntetni az eddigi eredményeidet a játékban, az előző klánjaidat,stb.. Egy dolgozó felnőtt számára a klánja fontosabb mint a valódi munkahelye, vagy a családja. Én személy szerint tanúja voltam egy válásnak mert felemésztette a játékon belüli hajtás egy ember életét, teamspeaken sírta el a történetét. A kiabálások, a vezénylések, és a feszültség miatt felhagytam az elit PvE klánokkal, és inkább alapítottam egy saját PvP klánt a barátaimmal. Eleinte nyugalomban zajlott minden a klánban. Felállítottuk szépen a vezetőséget és a rendet, megcsináltuk a honlapot, és a kiírásokat, és lelkesen foglalkoztam a tagfelvétellel. A PvP klánok kicsit szabadabbak mint a PvE klánok, ugyan vannak közös programok, de nem annyira szigorúan kötöttek mint a PvE klánokban. A PvP(Player versus player) klánok a játékos-játékos elleni összemérettetésekről szólnak, ezért itt magasak az elvárások a játékbeli tapasztalat és tudással szemben. A klánban 2,3,5 fős arénákat szerveznek, amiket legtöbbször a klán tagjai beszélnek meg egymás között. Vagy a klán által meghirdetett 10 fős Rated-Battlegroundok. Az ilyen kiírásoknál hasonlóképpen időre megbeszélten meg kell jelenni a csapatnak. Itt csapatok és egyének mérik össze a tudásukat a többi szerver játékosaival szemben, ellenben a PvE klánokkal szemben, ahol többnyire egész klánok mérik össze a tudásukat, és szembenéznek a játék által generált kihívásokkal. Egy idő után a játék PvP részlege keltett hatalmába, és a kis klánunk nagyra nőtt, a szerver legtehetségesebb játékosaival. Élő közvetítésben szerettünk volna játszani mások előtt, youtube csatornát szerettünk volna, és híresek akartunk lenni mint a "nagy" pvp játékosok, akiket még informatikai cégek is szponzorálnak, és komoly pénzekkel támogatják őket."
Folyt köv...
[Pár híresebb köztiszteletnek örvendő játékos]:
https://www.youtube.com/user/johnsju ("Swifty")
https://www.youtube.com/user/BajheeraWoW ("Bajheera")
World of Warcraft E-Sport világbajnokság:
https://www.youtube.com/watch?v=ZLZmHhgTYZc
Ők jelképezték a motivációnkat arra hogy teljesítsünk a játékon belül. "Lám ők híresek, tisztelik őket és még barátnőjük is van".
Visszakanyarodva az én történetemhez, egy idő után meguntam a keletkezendő új hajtást és feszültséget, elegem volt a nyomásból és sokkal inkább élveztem azt az időt amit a játékbeli barátaimmal töltök, úgy éreztem elértem amit elértem. Egy idő után az életben is találkoztam a barátaimmal, és valós barátságok alakultak ki. Elkezdtem rájönni hogy miről is szól ez a játék, és hogy mennyi ember életét tette eddig tönkre. Lett egy új célom, mégpedig az hogy valódi hős szerettem volna lenni az életben, nem pedig játékbeli hős. És az új célom az lett hogy megmentsem azokat az embereket akik játékfüggőségben szenvednek. Példát szerettem volna mutatni a barátaimnak. Megbeszéltük hogy együtt töröljük ki a karaktereinket. Páran azt mondták hogy ez a történet olyan mint "Neo-é" a mátrix című filmből. Ennek ellenére ezután még játszottam egy darabig, mivel egyből nem töröltem ki a karakteremet, és ezért megvolt a lehetőség és a kényszer arra hogy néha titokban játsszak.. Egy idő után monotonná és szürkévé vált a játék számomra, szép lassan elhamvadt. Egy nap felhívtam anyámat a szobámba hogy vége van és hogy kitörlöm a karakteremet, ez történt kb 1-2 éve. A baráti társaságból egyedül én voltam az aki ténylegesen kitörölte a karakterét. Az összes egyéb alt karakteremet, és az összes nehezen összeszerzett tárgyamat. Felfüggesztettem a felhasználómat. És egy precízen megcélzott kalapácsütéssel összetörtem az authenticatoromat( a játék belépőkulcsomat) Nagy segítség volt a szüleim, a barátaim, és egy barátom támogatása ebben a tettben.
---> [Szilárd meggyőződésem hogy ezt a játékot neves, jól képzett pszichológusok/pszichiáterek segítségével készítették el, és legalább annyira ügyeltek a játék pszichológiai hátterére mint az animációk/scriptek elkészítésére.]
Egy mmorpg arról szól hogy egy kifinomult pszichológiai rendszer segítségével a számítógép előtt tartson bomba biztosan. A world of warcraft a világon a legjobban szervezett mmorpg. Legyen pár példa:
- "Napi küldetések" Ebből kialakulhat a kényszercselekvés(OCD) ami kapcsolódik a játékhoz.
- "Guildek(klánok)" Hierarchikus rendszer kialakulása a klánon belül. Harc a magasabb rangért. Klánok rivalizálása. Kemény elvárások és időpontok a klánban.
- "Szerepjáték" A szerepjáték hatás.. Magyarul testileg lelkileg beleéled magad.
- "A játék zenéi" Szerintem sok időt fordítottak a készítők a játék zenéinek elkészítésére, és kényesen ügyeltek a helyszín-zene kombinációra.
- "Aréna rating(pontszám)" Verseny..
- "PvE content progress" Még több kihívás..
- "PvP Rbg rating(pontszám)" És még több verseny..
-"Contentek(Szezonok)" A 11-es szezonban megszerzett tárgyak ereje kevesebbet érnek mint a 12-es szezonban megszerezhető tárgyak ereje. 2-3 Havonta új szezon, és a lehető leghamarabb kell megszerezned a legújabb tárgyakat, mert azok mindig erősebbek mint az előző szezonban megszerezhető tárgyakéi. Tehát a karakterednek meg kell felelnie a tárgyak állandó frissítésének, hogyha nem szeretnél gyenge és elavult lenni a játékban.
- "Professionok(Munkák)" Kovács,alkimista,bányász,horgász,Bőrműves,ékszerész,stb..
- "Itemek(Tárgyak)" Ezek erősítik a karakteredet és lehet linkelgetni a játékon belül a többi játékosnak hogy "hú nekem megvan"
- "Szerencsejáték" Igen van benne egy kis szerencsejáték is, mivel adott % esélye van arra hogy kiesik vagy nem a hőn áhított játékbeli tárgy, amiért minden héten újra és újra kell próbálkozni.. Egy adott Boss-t(Fő szörnyet) csak 1x lehet megölni egy héten, ezért újra és újra próbálkozhatsz minden héten, egészen addig amíg meg nem szerzed a te kis tárgyadat.
- "Mountok(Közlekedő eszközök)" Csakúgy megnéznek a játékon belül egy jó "mountal" mint az életben egy menő drága kocsival, éppen ezért van aki fizet szó szerint akár 110 forintot egy "spectral tiger" nevezetű ritka mountért.
- "Achievementek(eredmények)" Kitüntetések a játékbeli eredményeidért, amiket lehet linkelni a többi játékos számára
- "Title(titulusok)" Pl: "Gladiator" "The immortal" Ezek a jelzések a karaktered neve előtt tiszteletet parancsolnak a többi játékos szemében.
- "Exploring (felfedézés)" Kalandozás a virtuális térben.. óh micsoda móka.
- "A közösség összetartó ereje" A játékosok képzik a játék élő vérét.
[Pár érdekesség]:
- Talán azért nem kívántam az ételt annyira játék alatt, mert a játékban ettem és főztem a virtuális avatarommal. Mondjuk lehet hogy ez másnál pont fordítva, ételfüggőségben csap ki, mint az anno 220 kilós barátomnál.
- A manuális tevékenységek idegenné váltak számomra, egy idő után ufónak éreztem magamat a valódi világban. "Jé kezem van és testem, de érdekes"
- Tudatalatti üzenetek a játékban:
https://www.youtube.com/watch?v=n3U_Klp-_tk
- A saját kérdésem Gyakorikérdések.hu-n:
http://www.gyakorikerdesek.hu/egyeb-kerdesek__onismereti-ker..
vannak-itt-olyanok-akik-jatekfuggok-voltak-world-of-warcraft-mmorpg-stb-pc-j
- A norvég tömeggyilkos is world of warcraft függő volt(Anders Behring Breivik):
- Egy WoW függő srác:
https://www.youtube.com/watch?v=K8hfK3RQs2g
- Egy önmagából kifordult WoW függő:
https://www.youtube.com/watch?v=YersIyzsOpc
A videó elején hallható: "Okey, my mom is cancel my brothers.. World of Warcraft account, he is freaking out"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ennyi lenne. :)
Örülök hogyha a segítségre lehettem, és remélem hogy sikerülni fog a dolgozatod és érdekes és tartalmas lesz! :) Nagyon örülnék hogyha majd elolvashatnám. :)
Üdvözlettel:
Marci
Érdekességként még megjegyezném a játékban folyó üzletet.
Valós pénzben mérve valutája van a virtuális WoW gold valutának. Tehát WoW gold értékesítésével kiegészítő fizetésre lehet szert tenni. Kínában elég komolyan űzik a wowos arany termelését. És még Magyarországon is előszeretettel "farmolnak" WoWos aranyat, hogy aztán azt valódi pénzre cseréljék.
Seftelések mennek lopott karakterek/felhasználók értékesítésével.. Hatalmas pénzekre tehet szert egy hacker hogyha értékes karaktert/felhasználót lop, vagy akár maga a tulajdonos is szép pénzért értékesítheti a karakterét. Illetve fizetnek különböző játékbeli szolgáltatásokért. Hogyha egy adott játékos önmagától képtelen elérni a játékon belül megszerezhető "Gladiator" titulust, akkor fizet egy tehetségesebb játékosnak, hogy lépjen be a felhasználójába, és szerezze meg neki a titulust, hogy aztán learathassa a babérokat a titulus viselője a többi játékos előtt. Több 100 eurót is elkérnek ezért a "munkáért".
WoW-os arany értékesítése:
WoWos karakterek értékesítése:
WoWos Boostok(Szolgáltatások)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!