Sok ember kreatív, mégis kevesen tudják ezt kamatoztatni. Min múlik, hogy valaki sikeres lesz, de a legtöbben nem?
Kedves Kérdező!
Sajnos nem írtad meg, mit nevezel sikernek a kreativitással összefüggésben. Sikeres vagy, ha eladod a dolgaid, megjelensz, kiállítasz, Veled van tele a média? Vagy akkor, ha iksz barátodnak olyan fotót, vázát, miegyebet ajándékozol, amitől az illető elalél?
A kreatívkodásnak első körben assszem mindenképp célja kell legyen, hogy a rá fordított időt értelmesnek érezd. Nem is olyan kicsi dolog ez, mint hinnéd. rengeteg embernek van gondja az idő struktúrásával. Olvass Eric Bernét, ő világosan leírja a részleteket. Ill. Szentmihályi Flow c. könyvét ajánlom e tárgykörben.
Ha a sikerről, mint társadalmi visszajelzésekről gondolkodol, anyagi előnyökre is gondolva, akkor a kérdés jóval összetettebb. Igazából az a fajta siker sok-sok összetevő együttes eredője, és a sok-sok összetevő közül némely megnevezhetetlen, és sok nem függ az alkotótól. Hajlok arra, hogy a művészettörténetet -esztétikai értékítéletektől a kiállítótermi megjelenésig- a művtörténészek "csinálják", a piacra jutást pedig a műkereskedők. Hogy ez a véleményem változni fog-e, tíz év múlva térjünk vissza rá.
Ha azt akarod tudni, Te személyesen sikeres leszel-e gyártmányaiddal a piacon, egy jó horoszkópkészítő valószínűsítheti v. kizárhatja.
Üdv R.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!