Hogyan tudnám lazábban venni az iskolát?
Szia!
Én azt tanácsolom, hogy válassz olyan tantárgyakat, amik tényleg érdekelnek, és próbálj meg ezekre maximálisan odafigyelni. A többire pedig "elég" 80-90%-ig ;) Ne engedd, hogy maximalizálva legyél, mert a végén azt veszed észre, hogy már azt sem tudod hol van az eleje és a vége.
Próbálj kilépni a maximalista világból és legyen egy egészséges mércéd, amit teljesítessz nap, mint nap. De ne olyan, amiért halálra kell hajtanod magad.
Én kiválasztottam egy pár tantárgyat már a kezdetektől, ami tényleg érdekelt és tudtam, hogy valahol azon a téren fogok elhelyezkedni. Ezekre maximális figyelmet fordítottam, de ez nem azt jelenti, hogy a többi le se sz*rtam, hanem inkább azokkal nem foglalkoztam olyan sokat. És minden nap egy órát elmentem valahova, az kikapcsolt az egész napos hajtás után.
És ne feledd: a tanáraid nem várják, hogy mindig színötös légy. Ők csak azt szeretnék, hogy megfelelően teljesíts és megértsd a tananyagot. Gondolom, ha tanár lennél te sem várnád el senkitől sem, hogy egész évben csak ötösöket szerezzen - ettől függetlenül biztos örülnél.
Járj utána a Pareto-elvnek!
A tanulásra úgy terjeszteném ki, hogy a tanulási idő 20%-ában megtanulod az anyag 80%-át, a maradék 20%-ra megy el a fennmaradó idő, avagy 80%. Szóval 4-esre érdemes tanulni, mert utána aránytalanul nagy munkabefektetés az 5-ösig eljutni. Mellesleg nem az a cél, hogy 5-ösre tudj mindent, hanem hogy VALÓBAN megtanulj egy szakmát. A lényeg kell. Nekem bejött.
Köszi a válaszokat!
Ez a Pareto-dolog elég fura, valahogy nem tudom elhinni, hogy ha valaki a tanulásra szánt idejének csak 20%-ában tanul, akkor négyest fog kapni, ha ötször annyit, akkor meg ötöst.
Igen, tényleg félreérthetően fogalmaztam, bár ezen most nekem is el kellett gondolkodnom, hogy hogy is van valójában. Úgy érzem, hogy sok dologhoz megvan a készségem, és nem tudom melyiket akarom igazán fejleszteni, ezért mindet fejlesztenem, és ez nagyon sok időbe és energiába kerül. Ilyen készségnek tartom, hogy pl.: hamar megértem a matekot, fizikát, ahhoz úgy érzem, hogy van érzékem, és azokra nem is szoktam olyan sokat tanulni. De pl: irodalomból is úgy tapasztalom (akár a tanárok, akár más diákok részéről), hogy jól tudok fogalmazni. Bár az is lehet, hogy szimplán túl nagyképű vagyok.
A Pareto-elv sok helyen előjön, pl. project managementben is. Szoftverfejlesztésnél nagyon erősen jelentkezik. A középiskolai tanulmányoknál lehet, hogy nem épp 80/20, de könnyebb 3-asból 4-est csinálni, mint 4-esből 5-öst.
Figyelj, mindent nem tudhatsz jól. A középiskolai szint épp annyi, amennyi nagyjából az általános műveltséghez kell. De pl. a fizikában is annyi minden van, hogy a középiskolai tanulmányokat részben el is felejtheted az egyetemen. Nekem is mindenből 5-ösöm volt, úgy gyűjtöttem a tudást, mint a más a bélyeget. Aztán rájöttem egyetemista koromban, hogy nem éri meg. Az alap mintázatokat kell csak megérteni, a dolgok lényegét, a jegy nem számít. Megfelelő alázat kell és az, hogy az ember rászánjon valódi gondolkodást, meditálást az adott dolog fölött, hogy leszűrhesse a lényeget a lexikailag megtanult információ mögött.
Nekem úgy tűnik, hogy te nem a dolgokért magukért (szórakozásból) tanulod meg azt a sokmindent, mert különben nem stresszelnél. Én az egyetemen keveset stresszeltem a vizsgákon. Tudtam, hogy meglesz a diploma, ha nem is 5-ösre. 4-es lett. Van egy barátom, ő többet tanult és jobban, sorban kapta az 5-ösöket, de hiába, nem lett belőle jó mérnök. Egy problémánál nem tudja, hogy hogyan fogjon neki. Azért, mert nem szerette, igazából nem érdekelte a dolog annyira, hogy önnön indíttatásból magába szívja a dolgot és szabadidejéből áldozzon rá. Papírt akart, jó papírt, minél több jó jegyet. De nem az kell, hanem amit fent írtam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!