Miért szól már lassan minden kategória a kérdező lehurrogásáról?
És közel sem általános; messze nem többségi eset. Túlzóan borúlátó vagy.
Mutass be olyat, hogy egy kategóriában, tíz egymást követő kérdésnél, legalább kétszer megtörténik!
Engem pl már a számtech rovatban is hurrogtak le, technikai kérdésben...
Engem minden kérdésemért lehurrognak és minden kérdés le van hurrogva, amit megnyitok.
Emberek kategória 10-ből 8 van lehurrogva.
Engem hurrogtak már le önvédelemmel kapcsolatos kérdésért, vagy hogyan adjak el értéktelen ingatlant.
Általában a kérdés tartalma miatt, hogy mennyire gyakran ismétlődő vagy a kérdés megfogalmazása miatt.
A GYIK -n, ha kérdésed van, bármiről, felteheted, ezzel nincs gond, viszont le lesz hurrogva a kérdés, amit
- google első találata a megoldás
- lustaság kreálta; A kérdező megoldhattad volna (Aminap volt egy olyan kérdés, ahol a kérdezőnek két számot kellett volna összeszoroznia, a végeredményre kérdezett rá és két órán keresztül csak szidta a GYIK felhazsnálóit, nem is számolta ki magának)
- nem igazán a felhasználókra tartozik (pl a kérdező és egy ismerőse összevesztek)
- nem igazán lehet értelmezni, mi a kérdés
- rengeteg infó hiányzik ahhoz, hogy megválaszolható legyen a kérdés
- már vagy ezerszer meg lett kérdezve és a felhasználó a kulcsszavakat beírva rátalálhatott volna a kérdésre és a megoldására
- a kérdezőnek nemes egyszerűséggel fel kellett volna hívnia azt a szervezetet, stb amiről a kérdés szól
- maga a kérdés kis gondolkodással nevezhető célzásnak, sértésnek, kötekedésnek, stb (aminap pl a túlsúlyosokkal kapcsolatban tettem fel egy kérdést, mert a House-ban hallottam valamit és kíváncsi lettem, mire az egyik felhasználó indulatosan leteremtett, hogy én biztos nem is kérdésnek szántam, hanem csak be akartam szólni a túlsúlyosoknak. :) )
- A kérdésed az egyik trolléhoz hasonlít, összekevernek vele (pl munkahelyi alkategóriában Balázska, a Tanárok alkategóriában a "Mi lesz ha" kérdések gyártója, stb.
Kérdező, nem lehet, hogy valamelyik csoportba tartoznak a kérdéseid?
Pl én egyszer egy multiról kérdeztem valamit és jött is az egyik felhasználó, hogy mi lett volna, ha felhívom őket, ahelyett, hogy a GYIK-ra kiírom :)
Vagy az ominőzus kérdés, ahol a tej helyett azt írtam, "tejci" és majdnem leharapták a fejem. :)
Nem kell ezeket a dolgokat magadra venni amúgy. Ha 10 válaszból legalább egy értelmes érkezett, az tegyen boldoggá, hogy most már birtokában vagy a szükséges információnak. :)
- A tömegközlekedés kategóriában miért nem útvonaltervezőt használt.
Azért, mert mások esetleg többet tudnak segíteni a tapasztalataik alapján.
Amúgy ha már mindenképp útvonaltervező, akkor BKK Futár a Google helyett!!
- Egészség témakörében miért nem ment orvoshoz.
Ment, de izgul az eredményekre várva is és segítséget nyújthat neki, ha ír valaki, akinek van tapasztalata. Már eleve jó érzés találni valakit, akinek van tapasztalata, de segíthet is.
Diéta, minek olvasson utána, tud egy jó orvost ajánlani, ő így gyógyult ki stb.
- Háztartási gépek kategória ugyanez, csak gépekkel.
- Tudomány kategória: ha kicsit eltérően gondolkozol vagy nem vagy hurráoptimista, lehurrognak.
- Munkával kapcsolatos kategóriáknál már mindenki "Bakázska"
Stb-stb
"Azért, mert mások esetleg többet tudnak segíteni a tapasztalataik alapján."
Most más az, ha én megkérdezem, hogy Blaháról Blaháról Király utcára higy jutok el, illetve azt, hogy
"Láttam, 4-6 villamossal el tudok jutni Király utcába; egyetlen egy opcióként írta ki a kereső; ettől függetlenül, akik járnak ezen az útvonalon, van másik alternatíva?"
VAGY
"Láttam, hogy A pontból a B-be elvisz az X busz meg az Y villamos, ugyanannyi idő alatt; melyiket ajánljátok inkább?"
***
"Miért nem ment orvoshoz"; azért vannak olyan kérdések, hogy "Mi lehet ez?" - amire egy orvostól értelmesebb választ kapna.
Konkrétan volt itt egy kérdés évekkel ezelőtt, akkor még nem voltam felhasználó, hogy a kérdező rákérdezett, hogy szerintünk el van e törve a karja. Sokkal gyorsabban kap választ a kérdésére és segítséget a gondjára, ha elmegy egy orvoshoz, míg amíg valaki méltóztatik visszaírni a kérdésére, ő elolvassa a kommenteket és utána eldönti, hogy elmenjen e orvoshoz vagy ne.
***
- Munkával kapcsolatos kategóriáknál már mindenki "Bakázska"
Aki nem egy konkrét kérdést tesz fel, csak ecseteli azt, hogy valami felháborítja és miért és, hogy et kitehesse valamit odaír, ami mögé kérdőjelet biggyeszt; utána pedig betegesen védi az elképzelését, az marad Balázska.
A GYIK arra való, ha kérdése van valakinek, infót szeretne kapni, nem pedig egy vitafórum.
Általában nem minden kérdés alá írják be, hogy Balázska, csak ott, ahol tényleg nem az a felhasználó célja, hogy információt kapjon, hanem, hogy dühöngjön.
nem kell túlmagyarázni az egészet.
Ma már a gyk felhasználók 90%-a nem azért van itt, hogy segítsen. kisebb részük troll, nagy részük egyszerű félművelt frusztrált kötekedő, aki csak be akar szólni.
-ha feltettem kérdést arról, hogy mit hogy állítsak be fényképezőn/mobilon, a kompozíciót kezdték fikázni
-ha utazásos kérdést, akkor miért oda megyek, milyen hülyeség már...de hülye vagyok, hogy nem találom meg magamtól az olcsó repjegyet oda (persze amikor kértem, h linkelje be, ő sem találta)
stb stb.
aztán ahhoz, h érdemi választ adjanak:
-értelmezni is tudniuk kéne a kifejtést, válaszokat
-érteni is kéne témához
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!