Ez a kategória azért van, hogy az ember az oldallal kapcsolatban tegyen fel kérdéseket. Akkor miért szólogatnak be egyes kérdéseknél, hogy minek vannak feltéve?
Ez a témakör leginkább azt váltja ki, kicsiben, amire az oldalt is használják.
A legtöbb kérdést az oldalon azért teszik fel, mert nem hajlandóak használni a Google-t és fogalmuk sincs arról, hogy az információ már adott és létezik, csak meg kell nyitni.
A legtöbb kérdést azért teszik fel a GYIK kategóriában, mert nem hajlandóak elolvasni az oldal szabályzatát vagy GYIK-ot, és fogalmuk sincs arról, hogy az információ már adott és létezik, csak meg kell nyitni.
Az, hogy miért kapsz ilyen választ, adja magát és neked is látnod kell: nem történik fejlesztés, rengeteg olyan kritikus, az oldal alapvető használatát megnehezítő és problémás dolog, jelenség, funkció (vagy annak hiánya) jellemzi, ami mellett röhejes olyan kényelmi funkciókról álmodozni, mint amiről ezek a kérdések szólnak. Amíg nem tudják vagy akarják megoldani az agresszív trollok hatékony kitiltását, vagy a még agresszívebb és pszichopata emberek privátban zaklatását, majd pont egy ezredrangú dolgot fejlesztenének le? Te is tudod, hogy nem, és ahogy az az 500 másik ilyen kérdés, és a tiéd is csak pusztába kiáltott szó, mert nem hallja meg senki.
Mindkét oldalt jogosnak látom.
Igazad van, az oldal működésével kapcsolatos kérdést teszel fel a megfelelő kategóriában.
Aki azt írja, hogy a kérdés felesleges, ugyanúgy igaza van, mivel nem fog megvalósulni belőle semmi. Részben azért, mert ez nem kívánságláda, és az van amit az üzemeltető akar. Részben azért, mert nem azon múlik hogy ki mit akar. Részben azért, mert felesleges olyan dolgon vitatkozni, amire neked és a többi válaszolónak sem lesz ráhatása.
Tényleg arra van, hogy az oldalról kérdezz, de a használatával kapcsolatban; olyan jellegá kérdések tartoznak ide, amiket a felhasználóük is meg tudnak válaszolni (Pl "Hogy tudok email címet változtatni?" "Hgy tudom megváltoztatnia felhasználó nevemet?" "Hogy találhatom meg a felhasználó összes kérdését?" "Ha valakinek piros kezet adtam, hogyan javíthatom zöldre?" stb.
Ha megkérdezed, miért nem állítják át GYIK háttérszínét átállítani hupililára, nem tudjuk megválaszolni, mert nem mi szerkesztjjük az oldalt, a Modok meg valószínűleg nem fogják megválaszolni, mert a kérdést nem nekik küldted, hanem a többi felhasználóhoz intézted.
Lehet, hogy ezt is „beszólásnak” veszed. Én, tudom, hogy nincs szándékomban kötözködni. Te, vagy így gondolod, vagy nem, vagy elhiszed, vagy nem.
Nem érzek összhangot a kérdésed és a hozzáfűzött kiegészítés első mondata között. Összemosod az általánost, konkrét esettípussal.
A kérdésben teszel egy általános megállapítást, amiben egyetértek veled. Aztán kérdésben kifogásolod, hogy vitatják kérdésfeltevés jogosságát, ebben is egyetértek veled, miért ne lehetne kérdezni egy kérdezős oldalon?
Az általánosságok után, a kiegészítésben az első mondat ’Már többször is megesett, hogy feltettem itt kérdést, leginkább az oldal esetleges fejlesztésével kapcsolatban.’. Ha ezt kifogásolták, van oka. A GY.K.-en, így annak bármely kategóriájában feltett kérdésekre, a többi felhasználó válaszol. A használati útmutatóban külön fejezetcím, hogy ’Kik válaszolnak a kérdésekre?’ (regisztrált felhasználók), a szabályzat szerint pedig a tilos WebMinute Kft. alkalmazottja vagy megbízottja szerepében feltűnni. Itt, nincs értelme az oldal esetleges fejlesztésével kapcsolatos kérdést feltenni, hiszen arra felhasználótársak nem tudnak válaszolni. (Gondolj bele! Ha kérdeznék tőled valamit az oldal fejlesztésével kapcsolatban, tudnál arra válaszolni?) Nincs olyan része az oldalnak, ahol a tulajdonos, üzemeltető, tájékoztatást adna (például, fejlesztési elképzeléseiről), ilyen a WebMinute Kft. honlapján sincs. Így, olvasni nem lehet róla, ha valakit érdekel, csak megkérdezni tudja tőlük. A GY.K. lapaljain van kapcsolat e-mail cím (nem tudom, hogy azt olyanok kezelik-e, akik illetékesek fejlesztéssel kapcsolatos kérdésekre válaszolni, ha nem, akkor eljuttatják-e a megfelelő személyekhez?), de van a kft-nek elérhetősége a honlapján. Ide írt ilyen kérdésnél lehet udvarias, lehet tárgyilagosan száraz, és lehet bántó útbaigazítást adni. Rosszul eshet, ha utóbbiak jutnak neked, de többről írsz, azért már az első után észrevehetted volna, hogy nem ez a hely, ahol érdemben tudnak válaszolni ilyen témában. Írhatnak tippeket, de az illetéktelen válasz, persze ha neked megfelel, a te dolgod. Ha csak bántó választ kapsz, akkor azért csak-csak bele kéne gondolnod, hogy alkalmas helyen, alkalmas kérdést tettél-e fel? Ha meg van a reményeidnek megfelelő válasz is, akkor megkaptad amire vágytál.
És végül nem lett igazatok, mert múlt évben mégis fejlesztettek az oldalon.
(Csak véletlenül szembe jött ez a két évvel ezelőtti kérdésem.)
Kedves Kérdező!
Te felteszel nekünk egy kérdést, mi pedig azt válaszoljuk, amit gondolunk róla. Te pedig (és a többi válaszoló is) adja a zöld vegyes színű vagy piros mezők jelentését.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!