Előfordulhat olyan, hogy egy előre kifizetett csomagot egy idegen személynek adja oda a futár (akiről nem tudni ki)?
Szia! Webáruházban dolgozom.
Te az eladóval állsz szerződésben. Mindegy, hogy az cég vagy magánszemély. A futárhoz jó értelemben nincs közöd. A termék nem érkezett meg hozzád. Pont.
Vívjanak meg ők a szállítóval.
Fogyasztóvédelem, mint hatóság nincs. A lakóhelyed szerint illetékes békéltető testülethez fordulhatsz, ha az eladó nem akar kártalanítani.
Azért én a helyedben megnézném azt a céget is.
Anyósomék is jártak így, hogy kifizették az előleget az ablakbeépítésre majd folyton odázták a munkát.
Rákerestem a cégre és kiderült, hogy felszámolás alatt áll.
A futárcéghez semmi közöd, az eladóval vedd fel a kapcsolatot.
Én pont ezért nem fizetek ki semmit előre, sőt ha van lehetőségem rá, akkor inkább elmegyek én a csomagért.
# 11
"Békéltető testület"
Még ez a megnevezés is egy rossz vicc. A magyar bürokráciát magam előtt képzelve nagyjából már előre tudom hogy mire számíthatok (sok jóra nem).
Időközben utánanéztem, mi az emberek véleménye erről a "békéltető testületről". Kb. mintha adnék a sz*rnak egy pofont, ennyit érne ha hozzájuk fordulnék.
Amúgy nem is a pénzveszteség a létező legbosszantóbb dolog számomra (tegyük hozzá, hogy azért nem vet szét a gazdagság) hanem az, hogy ez egy olyan ember születésnapi ajándéka lett volna, akinek holnap lenne a szülinapja és az, hogy ilyen pofátlan módon megrabolják az embert.
Szívem szerint följelenteném az egész bandát! De ha más nincs, majd megkérdezem az ügyvéd ismerősömet hogy ő mit tudna javasolni.
„Fogyasztóvédelem, mint hatóság nincs.” [A 2019-05-11 11:29-kor megjelent válaszból.]
Valójában, 2017. január 1-től, mint elnevezés, nincs, de mint állami feladatvégzés: van.
Fogyasztóvédelmi Hatóság néven már nincs szervezet, de van fogyasztóvédelemmel foglalkozó hatóság; minden Járási Hivatalban van fogyasztóvédelmi felügyelőség, -osztály, -főosztály; hol hogyan nevezik. Ezek az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóságok.
A másodfokú fogyasztóvédelmi hatóság pedig – országos illetékességgel - a Pest Megyei Kormányhivatal.
Az volt a célja a szervezeti változtatásnak, hogy sokkal több helyen, és ugyanakkor sokak számára közelebb, a járásokban lehessen intézni a fogyasztóvédelmi ügyeket.
Úgyhogy, nem csak Békéltető Testülethez lehet fordulni, ami nem hatóság, nem hozhat végrehajtandó határozatot, nem bírságolhat; csak tanácsolhat, érvelhet, belátásra bíztathatja a feleket.
Persze, továbbra is úgy van, hogy az ügyfélnek, fogyasztónak, a szerinte hibázó félhez kell fordulnia panasszal. Ha nem így tesz, a fogyasztóvédelem oda irányítja. A fogyasztóvédelemhez akkor lehet fordulni, ha nem történt meg a panasza, kifogása, kártérítési igénye stb. megfelelő elbírálása, teljesítése.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!