Ha rendelek egy webshop-ból egy bizonyos terméket, ami nagyobb értéknek számít, azt megvárja a futár, hogy megnézem, nem-e törött, hibás a termék?
Így van a Te felelőséged hogy, hogy veszed át! Ott kell átnézni a csomagolást míg ott a futár!
Átalában alá kell írnod h. átvetted! Akkor szabad alá írni ha rendben találtál mindent!
Ha sérült, megtagadhatod az átvételt (jegyzőkönyv)!
Elhiszitek nekem, hogy webáruházban dolgozom, s tudom, mi a futár feladata? Meg kell várnia, amíg kibontod, s ellenőrzöd a tartalmát.
Ez a vevőnek nem joga, hanem kötelessége. Ha nem teszi meg, akkor már az ő baja, ha féltégla van a csomagban luxustelefon helyett.
A webáruházak a bizalomra építenek, hiszen itt akkor találkozol először a termékkel, amikor az emgérkezik hozzád. Előfordulhatnak problémák mindenhol, de ennek kivételesnek kell lennie, ha nem akarjuk, hogy vevő nélkül maradjunk. Arra törekszünk, az az érdekünk, hogy a vevő visszatérő vásárló legyen, s ne arról legyünk híresek, hogy már meginvt vacakot sóztunk rá.
A futárokat sajnos túlhajtják, ezt érezzük mi is. Sürgetik az átvételt ezért, de joguk nincs hozzá. A vevő nincs is jogi kapcsolatban vele, hanem csak a webáruházzal.
Bármennyire is siet a kiszállító, ha segíteni is szeretnék neki a gyors átvétellel, nem teszem meg vevőként, hogy látatlanban aláírom.
Garanciális termékeknél a sérülés teljes garanciavesztést jelent. Ha törött dolgot veszek át bontatlanul, akkor még javíttatni sem tudom.
Vicces, hogy aki előttem ugyanazt írta, mint én, az 100%-on áll, én meg ötvenen. Ezek szerint érintett szakember korrekt válasza ennyit ér.
Ezt is nyomjátok le:
Gratulálok! Tehát a helyes válasz akkor micsoda?
Ne a piros kezet nyomkodjátok, mert azzal a kérdező nem megy semmire.
A törvényhelyet már nem linkelem ide, mert arra is csak pirosat nyomnátok.
Mindegy, kérdező, hidd el azt amit szakemberként írok.
A futár köteles biztosítani azt, hogy ellenőrizd a csomag tartalmát.
Íme a DPD Általános szerződési feltételeiből betűhív részlet:
A Küldemény átvevője köteles az átvételkor a Küldeményt a futár jelenlétében megvizsgálni és nyilvánvaló, a Küldemény külső csomagolásán észlelt, felismerhető károk esetén felbontani és a felismerhető hiányosságokról, vagy egyéb károkról a futárral közösen a sérülés jellegét, mértékét, feltehető oktá, valamint a kár részletes leírását tartalmazó jegyzőkönyvet felvenni, továbbá a sérülést és kárt a DPD-nek haladéktalanul bejelenteni. Az átvevő köteles minden ésszerű intézkedést megtenni a kár enyhítése érdekében.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!