GLS házhoz szállításnál már le kell menni a kapuba a csomagért? Emeletre már nem hozzák fel?
Értem. Szóval a futárok határozzák meg a szabályokat.
Sajnos a szabályzatukban nem találtam ide vágó szöveget, de komolyan érdekelt volna, csak a kapuig, vagy a lakásajtóig kell elvinni a csomagot a szabályaik szerint?
> Szóval a futárok határozzák meg a szabályokat.
Nem. A futárok a szabályok szerint járnak el általában. Az extra, ami nincs a szabályzatban, ami nem kötelező, de megteheti, az múlik rajta. Ez olyan, mintha beülnél egy étterembe, és a pincér grátisz kihoz neked a 3. fogáshoz, egy ingyen desszertet. Ez nem szabály, hanem egy gesztus, ráadás.
> Sajnos a szabályzatukban nem találtam ide vágó szöveget
[link] , 1. pont utolsó előtti bekezdés:
„GLS Hungary minden esetben háztól-házig teljesítést nyújt, […]”
Ház ≠ lakás.
Ház az, aminek címe van, aminek falai, teteje, az utca felőli bejárata van. Társasház esetén a társasház bejáratáig köteles elvinni a csomagot. Hogy aztán felviszi-e az emeletre? Nem kötelessége, nincs ilyen szabály. Ha jó fej és/vagy van erre lehetősége/kedve, akkor felviszi, ezzel nem szeg szabályt. Ha nincs, akkor nem és nem is várható el ez tőle, mert ezzel sem szeg szabályt.
Kedves utolsó!Azért nem árt az MPL szabályaival is tisztában lenni.Ami nem fér be a postaládába(2,4 cm-nél vastagabb),azt az ajánlott ,vagy sima külföldi küldeményt már nem viszik házhoz,minden esetben értesítőt dobnak csak be,szabályosan.Amikor nem dobnak be értesítőt egy belföldi ajánlottnál,akkor szintén szabályosan járnak el abban az esetben,ha 2,4 cm-t meghaladó vastagságú a levél,mert az már postán maradónak minősül,amiről csak plusz díjazás ellenében értesít a posta,de erről a feladók ritkán tudnak.
Kedves Kérdező!Hozzám nagyon sok és sokféle futár jár,egyetlen futárcég van csak,ahol a futár telefonon előtte 2 perccel odaszól,hogy menjek le a ház elé,mert ő mindig cigizik.
Szóval én nem vagyok biztos abban,hogy a futárcég maga ugyanúgy gondolja a házHOZ szállítást,mint ahogy szó szerint értendő.Ezt meg kell tőlük kérdezni az ügyfélszolgálati címükön,az a biztos.Ha belegondolsz,sokkal gyorsabban végeznek,ha felszaladnak vele,mint ha előtte még megpróbálnak elérni telefonon,megvárják,míg felöltözz és lefáradj.
Nekem is MPL szó nélkül felhozta, de ők lassan szállították ki (1-2 hét alatt). De velük még nem volt gondom.
GLS régen felhozta, most már jönnek ezzel a "ha a címben nem jeleztem az emeletet" szöveggel, akkor nem kötelesek felhozni. Ez azért probléma, mert az egyik oldalon, ahol rendelni szoktam, a házszám után nem is enged mást felvinni.
Asszem a DPDvel volt eddig a legkevesebb gondom.
Ahol ki tudom írni az emeletet, ott még rendszeresen csinálják a futárok, hogy mikor felhívnak, hogy jönnek, megkérdezik, hogy hányadik emeletre kell vinni a csomagot. Aztán mikor mondom (ami rá is van írva) eljatsszák, hogy megdöbbennek, meg, hogy "te jó ég, ráadásul x-edik emeletre?!". Volt, aki nem akarta felhozni. Neki mondtam, hogy akkor tőlem visszaviheti (mert úgyis mindig utánvéttel rendelek).
De volt így is egyszer egy, aki káromkodva hozta föl a rendelést. Azután persze küldtem az értékelést.
Szerintem előre nem szabad fizetni a rendelésért, pont a felsorolt problémák miatt. Sőt azt is meggondolom, hogy rendelek-e többet házhozszállítással mikor ilyen tapasztalataim vannak. Én már egyre többször automata a kérem, így nem kell a futár jöveteléhez igazodnom. Tudom ez azoknak sajnos nem megoldás, aki nem bírja felcipelni, de szüksége van a termékre (pl egy idős, beteg, vagy várandós illető). Jó lenne, ha már bevezetnék a drónos kiszállitást valahogy, mert a csomagszállító cégek úgy tűnik nem tudják megszervezni emberi erővel a kiszállítást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!