Hogyan lehet materialt kiexportálni Blenderből?
Az lenne a kérdésem, hogy hogyan tudok egy modellt kiexportálni Blenderből úgy, hogy megmaradjon rajta a material is (rengeteget olvastam, meg videókat leutánoztam, de sehol sem sikerült)
Kérlek segítsetek!!!
Hova akarod átvinni a modelt? Én úgy tudom, hogy mivel minden 3Ds proginak egyedi material rendszere van, ezért a "nyers" materialt nem tudod átvinni. Ugyanez igaz a rigre is (a "csupasz" csontszerkezet még csak átmegy, de a konstrének nem), pl. Blenderben készített rig nem működik Mayában, mivel a két program teljesen máshogy gondolkozik, ami a riget illeti. Ugyanez vonatkozik a materialokra (a procedurális materialokra gondolok, nem a mapokra).
Esetleg amit meg lehet nézni, hogy mi van, ha bake-eled a materialt, de annak az a hátránya, hogy ha pl. tükröződő a felület, akkor az nem fog többé változni a környezet hatására.
A legegyszerűbb módszer, ha Blenderben csak a model készül el, FBX export, és a kívánt 3D-s szoftverben/játékmotorban állítod be a procedurális materialt.
Kedves 1. vaszoló!
Unity Engine ben szeretném használni, viszont az enginen belül nem nagyon lehet a materialokat beállítani, mivel mondjuk pl van egy kocsi, (ami ugye egy object Unityn belül) amin van 30 fêle material azt nem lehet megcsinálni Unityben
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!