Jelenleg mennyi az Ebay szállítási határidő? Van rá szabály, vagy csak a megadott száll. időt kell nézni?
Ha jól tudom, régebben egy hónap volt. Ha addig nem érkezett meg a termék, utánna indíthattál "ügyet" pénzvisszatérítésért.
Jelenleg van ilyen határidő, vagy a megadott szállítási határidőt kell figyelembe venni?
09.30-án rendeltem, szállítási határidő: 10.25-12.06.
Ezt azért egy kicsit túlzásnak találom.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem az. Vannak olyan jellegű termékek, amelyek európai raktárban vannak. És olyanok is, amelyeket nem neked adnak fel, hanem nagy tömegben teszik hajóra, mert rengeteg fogy belőle, s itt kerül terítésre.
De jellemzően akkor kerül feladásra a rendelt cucc, amikor az eladóhoz beérkezik a kérés.
Néhány napon belül fel szokás adni. Van olyan, hogy már a rendelés napján, meg olyan is, amit gyűjtve adnak fel, azaz nem egy filléres gyűrűvel szaladgálnak, hanem több nap termését egyszerre.
A behajózás is pár nap, s az mire Európába ér 2-3 hét. És akkor még a kikötőben ki kell rakodni, elosztani, átadni a szállító cégnek, esetleg az is tovább adja egy másiknak.
Én csak olyan szabályról tudok, ami azt írja elő, hogy amit ígér feladásnak, az legyen valós.
Tehát nem az érkezés, hanem a feladás.
És az sem baj, ha várható érkezésnek megfelelően el is jut hozzád a csomag.
Az eladónak ez utóbbira nincs hatása.
Pl. nagyon sok termék azért jut el késve a magyar vevőhöz, mert már rég az országban van, de valamelyik raktárban pihen, mert túlterheltek, s a feldolgozásra várni kell. Az MPL híres erről.
És az sem mindegy, kell-e vámkezelni. Azt is el kell dönteni mindegyikről, hogy szükséges-e vagy sem.
Az értékesítő két dolgot tud tenni, ha sok a reklamáció:
– keres másik szállítót (nem nagyon fog találni;
– nem szállít többet ide.
Találkoztam a gyakorlatban is ezzel. Több éven át hűséges vevője voltam, s most már azt írja ki a rendszer, hogy Magyarországra nem szállít.
Írtam neki, s a fentieket válaszolta: túl sok pénzt kellett visszafizetnie, s az áruja sem került elő, késve sem érkezett meg. Nem éri meg neki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!