Miért várják el a borravalót bizonyos szolgáltatásoknál, és sértődnek meg ha nem kapnak?
> Az a baj, hogy engem nem erdekel idegen ember velemenye.
Ez nyilván nem teljesen igaz – ahogy zárómondatodban korrigáltad is –, különben nem tetted volna fel ezt a kérdést sem, hogy idegen emberek véleményét kikérd a borravalóról.
Az emberi komunikáció 2/3-a különböző emberi viszonyokról szól, és pont azért beszélünk erről ennyit, mert fontos a számunkra, hogy más véleménye jogos vagy téves, megerősítést, vagy éppen korrekciót várunk a beszélgetőpartnerünktől az emberi kapcsolatainkról gondoltak megítéléséhez.
> Ezek az emberek jelentik nekem a vilagot, es az, hogy egy csavo a fodrasznal megbamul mert nem adtam borravalot, az kicsit sem erdekel.
Nyilván ez sem lehet teljesen igaz, hiszen ha így lenne, akkor nem lenne ennyire felháborodott hangvételű a kérdésed. Ha valóban nem érdekelne, hogy mit gondol a fodrász, nem hogy nem szántál volna időt, energiát, hogy a kérdést feltedd, de meg meg sem fordult volna a kérdés a fejedben. Nagyon is foglalkoztat az, hogy mit és miért gondol vagy tesz a fodrász. Van is róla egy ítéleted, és ennek megerősítésére, vagy egy új érv mentén történő újragondolhatóság céljából vársz válaszokat tőlünk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!