Ez lehet Gyertya-hiba? Vagy ti mást mondanátok?
Szerelővel egyeztettem telefonon de időpontot csak 1 hét múltára kaptam, de ő az elmondottak alapján azt mondta hogy szerinte a gyertyával lehet a gond, szerintetek? Gyertya-hiba? Vagy inkább más? Kuplung? Motor?
---------------
Suzuki Swift GL 2001
Hosszas dugóban araszolás után kettesbe váltva rángatni kezdett, ami fentebb váltva elmúlt, majd nem sokkal ezután a motortérből zörgő hang hallatszott. Jelenleg a rángatás kevésbé, de a zörgő hang szinte folyamatosan jelen van.
Amikor elindulok a kuplung felengedésekor elkezd rázni, ha visszanyomom abbahagyja. Magasabb sebességnél/fokozatnál már nem jelentkezik. Kettesben, amikor leveszem a lábam a kuplungról akkor ugrál az autó. Inkább ráng, mint ha nem lenne jó a váltás , vagyis ilyesmi.
---------------
Szóval kettesben, amikor leveszem a lábam a kuplungról akkor ugrál az autó, vagyis Inkább ráng, mint ha nem lenne jó a váltás, vagy ilyesmi.
---------------
Magasabb vagy alacsonyabb sebességnél/fokozatnál már nem jelentkezik a probléma csak épp akkor.
---------------
u.i.
Csütörtökön elindultunk a szerelőhöz, sajnos késtünk és már bezártak,
VISZONT míg odaértünk nem volt semmi gond, nem produkálta a hibajelenséget, aztán elmentünk egy próbaútra úgy 5-10km-t mentünk és nem volt baj,
aztán ismét jelentkezett a probléma.
Ezt követően észleltelek:
Kettesben mikor felemelem a kuplungot akkor rángat az autó, ha gyorsabban megyek akkor nics probléma. A motortérben valami zörgő hangot ad ki, vszont mint ha kevesebbet rángatna, ez a pedálnál és kormánynál érződik. A kormánynak, nem mernék megesküdni rá de mint ha picit nagyobb lenne a holtjátéka.
---------------
Néhány KÉP, én nem láttam rajta semmi utaló jelet de ki tudja, talán valaki észreveszi a hiba forrását is.:
/ - / [link] / - /
Igazából a gyertya miatt max rángatna, de a rázkódás meg a rezonancia inkább valami tartóbak lenne. Ezt tökéletesen illene is a képbe, de akkor meg nem lett volna úgy, hogy másik alkalommal tünetmentesen mentél volna. Ha gyújtás baj van, annak nincs csörömpölő hangja. Talán mindkettő lehet.
Bár elnézve a képeket volna egy teóriám. Valóban gyertya/gyújtás hiba (lehet kábel is akár) és mikor kihagy valamelyik henger másképp rezonál a motor. Elnézve a képeket könnyen lehet, hogy a leömlőnél rezeg úgy valami hővédő lemez. Az a baj, hogy nehéz bölcsnek lenni. Ezt majd látnia kell a szerelőnek.
Elvittem szervizbe, nem találtak semmi fizikai elváltozást...
Mentünk vele jópár kilómétert, úgy 1 órát aztán megint előjött...
???
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!