Van egy félkész történetem, de nem tudom, milyen formában kezdjem el elkészíteni, mi mellett kéne döntenem?
A megvalósítható választási lehetőségek ezek lennének:
- képregény (manga, avagy japán stílusú és rajzolású lenne)
- könyv (ergo a nagy része írott lenne, talán néhány hozzáadott képpel)
- visual novel (avagy kattintás alapon előrehaladó, a játékos választásaitól függően változó kimenetelű és történetvezetésű játék)
Magamtól azért nem tudom eldönteni, mert a választható lehetőségek jó és rossz tulajdonságai kiegyenlítik egymást. A manga eszméletlen hosszú ideig fog tartani, mire elkészül (ugyanezért az indokért az animációt inkább meg se említettem...), viszont talán ez az egyik legcélszerűbb módja a történetem elmesélésének. A könyv lenne a legegyszerűbb módja, mivel abban már van gyakorlatom (eddig kb. 250 oldalnyi könyvanyagot írtam Word-ben), viszont valószínű, hogy kevéssé adná át ugyanazt az üzenetet, és nem jönne át rajta keresztül igazán, amit a karakterek éreznek. A játék megvalósításában valahol a kettő között lenne. Kevesebb rajzolás kellene hozzá, mint a mangában, és kevesebb írás, mint a könyvhöz. Viszont emellett egy teljesen új megközelítése a történetnek, mivel nem egy külső szemlélőként éljük át a történteket, hanem az egyik szereplő bőrébe bújva. Emellett zenére is szükség lesz, amit megint csak jó sok idő lesz elkészíteni. Továbbá a választási lehetőségek hálója is egy jó kis fejtörés lesz. De emellett egy teljesen más élmény is lenne. Szerintetek melyik lenne célszerű választás?
Szerintem ha tényleg úgy jönne át igazán az üzenet, akkor próbálkozz meg a mangával. Sok kitartás kell hozzá, de ha igazán akarod, szerintem menni fog. Én arra szavazok :)
Hajrá :)
Örülök, sok sikert :)
Azt még megkérdezhetném, hogy mivel fogod csinálni a játékot, és később hol fogod közzétenni? Érdekelne :)
Nos, az első jelöltem a Ren'Py visual novel készítő program volt. Kipróbáltam, csináltam benne egy nagyon alap játékot, amit közzé is tettem. De aztán sorra ütötték fel a fejüket a korlátozások. Végül arra jutottam, hogy komolyan utánalesek a lehetőségeimnek. Egy egész hétvégét (szünet nélkül!) a témával foglalkozó videók, cikkek nézésével és olvasásával töltöttem. (Megjegyzem: Úgy hogy majdnem mindenre nyitott elmével tekintettem rájuk. Abban sem voltam biztos többé, milyen típusú játékot akarok készíteni.) Végül már teljesen elvesztem a sok szép és jó, és számomra teljességgel elérhetetlen engine között. Elkönyveltem ekkor, hogy 3D-s játékot nem csinálok. Aztán azt is, hogy teljesen 2D-s játékot sem. Egyikkel sem működne a koncepció. (És visual novelben is túl komplikált volt! Túl sok programozás... Túl sok sor... Már a nagyon egyszerű játékomban is képes voltam elveszni, olyan hosszú volt a kódolás.) Aztán végül megakadtam az RPG Maker-nél. Már nem volt jobb ötletem.
De aztán utánanéztem, és kiderült mennyi lehetőség van benne. Most tanulom a használatát a trial segítségével, de mindenképp megveszem a teljes verziót. Tehát... simán mondhattam volna annyit, hogy "RPG Maker-rel csinálom.", de mégis úgy gondolom, jobb ha igyekszem a teljes képet közölni, aztán ha valami problémám akad vele és változások történnek, itt is látszik, milyen tanácstalan voltam az egésszel szemben két nappal ezelőtt. (És vagyok még mindig, pár dolgot kivéve.) Szóval jelenleg az RPG Maker az eszközöm. Itch.io oldalra lesz feltöltve, és lesz letölthető onnan, ha egyszer elkészül. (Nagy valószínűséggel teljesen ingyenesen.) Ha továbbra is érdekel, és/vagy további kérdéseid lennének, örülnék, ha megadnál egy elérhetőséget. Indokaim: Ha itt kérdezel, azt minimum két nap késéssel látom, és ha kész van, tudnám, hol szóljak. (Gondolom te se vagy biztos, hogy x hónap múlva még megtalálod ezt a kérdésemet((vagy ha akármilyen módon mentetted/rögzítetted, nem veszted el/törlöd le addig)))
További infók a játékról, amik esetleg érdekesek lehetnek, és eddig szilárd talajon állnak (tehát nem valószínű, hogy változni fognak):
- a játék teljes egészében angol nyelvű (amennyiben magyarítás indokolttá nem válik)
- a játék több részes lesz (Indokaim ezt illetően: Ha sokáig dolgozom ugyanazon az egy játékon, a motiváció fokozatosan csökken. Ha viszont bizonyos szakaszonként publikálom, úgy hiszem, fenntartható a lelkesedésem.)
- a játék vége felé (utolsó pár rész, vagy csak a legutolsó) tervezek adni neki egy apró árat (olyan pár száz forintot), de csak, ha magam is úgy érzem, hogy megéri az árát, és megérdemli, hogy értéke legyen.
- a választások lehetőségét továbbra is életben tartom. Az egyetlen változás, hogy nem az egész játékra lesznek hatással a játékos döntései, hanem csak az adott részre.
- minden résznek lesz egy "Valódi Vég"-e. Innen megy majd tovább a történet a következő része. (Máshogy megoldani eszméletlen nagy munkavállalásnak, és lehetségesen indokolatlannak tűnik. (((((Meg, ha már vettem a fáradtságot, hogy annyi végkifejletet tegyek bele, amennyi lesz, akkor a kedves játékos (azt feltételezve, hogy élvezi) öljön már bele egy kis időt, ha elsőre más véghez is ér el mondjuk, hogy elérhessen oda, ahonnan folytatódik a sztori.)))))
Ha a listához adódik még valami, tudatom azzal, akit érdekel.
(Remélem ezek után érdekel legalább egy valakit.)
(Utóirat: Szerintem látszik a könyvíró múltam ezekben a "rövid" üzenetekben...)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!