2017 Megvalósítható az álmom vagy felejtsem el? 15/L
Nem tudom, hogy nevezik ezt amit csinálni szeretnék, abban sem vagyok biztos, hogy van-e erre külön szakma.
Szereplőket, történtet szeretnék tervezni. Most nem feltétlen személyiségre gondolok elsősorban hanem a kinézetére, ruha, haj, arc, szóval az egész karakter. Történtet megírni pl egy átlagos dolog, iskola, szerelem stb de mégsem átlagosan, fordulatokat alkotni stb.
Mai napig tervezek saját karaktereket és találok ki történeteket, és természetesen írom a történeteimet. Gondolkozok rajta mi szeretnék lenni de semmi nem érdekel ezen kívül. De értitek, ha lehetetlen álom akkor jobb ha lemondok róla és keresek valami mást... :/
Szeretek alkotni, rajzolni, írni, olvasni, fantáziámat használni, álmodozni. Valami ilyesmi munkával szeretnék foglalkozni. Festő, rajzművész nem szeretnék lenni, abból nem lehet itt megélni és azokhoz nincs is kedvem.
Megvalósítható. Lehet hogy 10 év múlva te leszel országunk legismertebb (elő) írója.
Találj ki karaktereket, és írj történetet. Mint egy könyvet.
Szabad kézzel, vagy laptopon/gépen tervezed a karaktereket? Lehet hogy 10 év múlva egy sikeres írónak fogsz rajzokat csinálni a könyvéhez!
Szerintem kezdj egy füzetben egy történetet vagy gépen, írd tele, rajzolj hozzá. Sok sikert!! 😊😀
Én is hasonló vagyok, csak fiúba. Az ilyen alkotás olyan dolog, hogy alapozni rá annyira nem lehet, de szabad idődben ígyis csinálhatod és vagy bejön, vagy nem. Írsz egy könyvet, keresel egy kiadót és meglátod mi lesz. Nem kell lemondani róla, csak mondom legyen valami B terved is.
Amit még esetleg ajánlok, az a képregény készítés, főleg mivel a rajzolás is érdekel. Ajánlom a "képregény mestersége" című művet, ez egy képregény a képregényekről :D de baromira érdekes és hasznos, emellett olvasmányos és humoros is. Sok sikert!
A karaktertervezői szakma létezik, ha rajzfilm vagy játékstúdióban akarsz dolgozni. Azonban érdemes úgy gondolkoznod, hogy átfogóan tanuld a szakmát, tehát az animációt, mert nem tudhatod, hogyan sikerül elhelyezkedned később. Lehet, hogy először animátorként vagy storyboard rajzolóként kell elindulnod, az is lehet (kisebb stúdiónál), hogy a karaktertervezői feladatok mellett mást is meg kell csinálnod az alacsony létszám miatt. Ezért hasznos, ha több dologhoz is értesz.
Azt viszont tudnod kell, hogy a lapon rajzolás ma már senkit sem érdekel, úgyhogy előbb-utóbb be kell majd szerezned egy digitális rajztáblát és meg kell ismerkedned a számítógépes szoftverekkel (ha eddig nem tetted volna még meg).
Ami a megvalósíthatóságot illeti, Magyarországon szinte lehetetlen, külföldön vagy külföldre kidolgozva viszont lehetséges, szóval egy kis nyelvtudás sem árt. És én is csatlakozom a "hasonlókhoz", bár engem nem annyira a tervezői fázis (karaktertervezés, storyboard) érdekel, hanem a gyártás (animálás), ahol a karakterek életre kelnek. Mindenesetre semmiképp se add fel az álmodat, ha nem sajnálod, hogy vért kell érte izzadnod, akkor mindenképp megéri küzdeni érte.
A másik dolog, hasznos lehet partnert keresni hozzá akár képregényes, akár animációs irányban akarsz elmozdulni (könyvhöz nem szükséges). Ehhez jön jól az angol nyelvtudás, mert magyarul partnert találni igen nehéz. Nekem szerencsém volt, mert volt osztálytársam szintén karaktertervező akar lenni (én ebben nagyon béna vagyok), és szívesen készít velem animációkat, de minden más partnerem ezidáig külföldi volt - főleg képregényírókkal és játék programozókkal szoktam együtt dolgozni.
Még valami, a játékiparban a Game Designer szakma az, ami szóba jöhet, bár egy ilyen embernek elég sok mindenhez kell értenie, egy kicsit a történet alkotáshoz, egy kicsit a rajzoláshoz (karaktertervezéshez is akár), egy kicsit a programozáshoz (pl. hogy be tudj mutatni egy prototípust). Elsősorban ő az ötlet ember, de ennél azért többről van szó.
Másfelől pedig a "2D Artist", ami bár kizárólag rajzolással foglalkozik, de ezen belül széles spektrumban mozoghat. 3D-s játéknál a 2D-s rajzzal foglalkozó ember például karaktert is tervez, de 2D-s játékok álláshirdetéseinél látni, hogy az animátort is 2D Artist-nak hívják (hogy ez helytelen megnevezés-e vagy sem, az nem számít, a lényeg, hogy sokan így keresnek embert).
#3-4-es vagyok.
MOME vagy Metropolitan egyetem, animáció szak. Esetleg a Magyar Rajzfilm kft. képzése (azt hiszem ez a neve). Én amúgy a METU-n tanulom, az tetszett a legjobban. Viszont mindhárom Budapesten van.
Léteznek karaktertervezők. :)
Ha viszont huszonévesen már munkába akarsz állni, akkor most kell elkezdened tanulni!!!
Művészeti középiskola, külön rajztanár...
Mindenképp.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!