Törött játék volt a dobozban, nem kötelező a kereskedőnek felelősséget vállalni érte?
Gyerkőcöm ma elment a kamasz tesójával a helyi kisboltba. A kicsi vett a kis zsebpénzén egy játékot. Hazavitték, kibontották. A nagy gyerkőc hívott telefonon, hogy a dobozban törött játék volt, kit csináljanak. Javasoltam, hogy vigyék vissza a boltba, cseréltessék ki. Úgy is tettek. Azt a választ kapták, hogy mivel ki van bontva a doboz, így csak bevizsgálásra tudják elküldeni, ami több hét, de úgyis el fogják utasítani a vizsgálatban is a cserét, mert hogy ki lett bontva a doboz. Tehát így járt a gyerek, nincs csere, pénzvisszafizetés, semmi, sétáljon csak haza szépen a törött játékkal.
Otthon a nagy próbálta megragasztani a játékot, mert megsajnálta a kicsit, és ezt csak utólag tudtam meg, tehát a játékot így már nem tudom visszavinni. Nem egy nagy érték, ezer-párszáz forint, de a gyereknek ez sok pénz, sokáig gyűjtögette.
Nem szívesen hagynám, hogy a bolt csak úgy megússza ezt a gusztustalan hozzáállást, amennyiben jól gondolom, és ezt nem tehették volna meg, csak kihasználták hogy gyerekekkel állnak szemben.... Van tippetek, mit tudnék tenni? Panaszkönyv....? Egyéb....?
Vagy nincs igazam, hagyjam a fenébe, mert a jogszabály szerint ez korrekt eljárás volt?
Te mindent kibontasz fizetés után még a boltban? Veszel egy doboz legót és megszámolod, minden darab megvan -e? És ha ajándékba veszel valamit?
Majd ezzel a fellengzős dumával otthon leépítem a kölyköt, hogy hülye vagy fiam, ez volt a tanulópénz....
Gratulálok az értékítéletedhez.
A bolt pusztán kedvességből, esetleg cserélhettek volna, de az eluasítás jogszerű.
A garanciális termékek esetében is a törés teljes garanciavesztéssel jár, még akkor is, ha a termék a gyárban tört el.
A magyarázat egyszerű: nem lehet tudni, hol, mikor, kinek a hibájából történt a sérülés.
Vegyük ezt az esetet. Mi van akkor, ha a gyereked volt ügyetlen a bontás során, s ő törte el?
Nem azt mondom, hogy így történt! De a bolti dolgozó nem tudhatja, nem is jogosult annak a megállapítására,
hogy az eladás után, vagy előtt sérült a játék.
en ugy hiszem a termek valami 2 heten belul visszaviheto az eredeti csomagolasban. ez europai szintu torveny es a bolt megizelhatja magat.
tehetnel erte persze csak van egy kis bibi.
magyarnak az ilyen teru informalatlansaga meg a bolt vezetojen is tulnyullik es puszta nem torodemseggel elzavarnanak megha az orruk elott is lengetned a papirt. a rendorseg is elhajt mert 100000 ft alatti a kar. (nalunk ujlenyomat utan beazonoaitottal a laptop tolvajt de nem volt meg a blokja es nem indult semmi eljaras mert nem tudtuk bizonyitani az erteket)
max koltseges ugyved indithat altalanos eljarast.
amit tehetsz
irsz a jatek forgalmazojanak emailt kepekkel es egy kerek sztorival. es onnantol mondani fogjak mi lesz. jo esetben hazhoz kuldenek egy ujat.
amit kene tenned. elmesz boltba (akar masikba) veszel egy masikat es azt mondod a koloknek hogy kicsereltek.
Nem szoktam levegőbe beszélni. Törés miatt nem vesznek vissza semmit, európai szinten sem.
Két hét pedig egészen másra vonatkozik. Internetes vásárlás esetén, két heted van arra, hogy meggondold magad, minden indoklás nélkül.
De törötten nem viheted vissza akkor sem az árut, hogy te meggondoltad magad.
Az a három napos szabály már sok éve nem létezik.
De ha a jogtárban megmutatod, a hatályos jogszabályok között, akkor megkövetlek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!