Miért a matek a fő probléma a képregény szereplőinek? (lent)
Ha humoros képregényről van szó, sokszor eszünkbe jutnak a benne szereplő diákok, akik nem teljesítenek jól az iskolában. Ez érthető, mert csak így lehet vicces a képregény. Például Kázmér mindig hülyeségeket írt föci vagy töri dogából. De a számokkal sincs jóban, ezekkel problémázik a legtöbbet. Van egy norvég képregény, melynek a főhőse Pondus (nálunk a Metro újságban Pongrácként szerepelt). A fia se valami jó tanuló. Ő is baromságokat tud írni irodalomból, töriből meg föciből. A legnagyobb problémája a matek. Volt, hogy forrt az agyvize, hogy mit keresnek a betűk a matekpéldában.
Más képregényekben is azt tapasztaltam, hogy a matekkal van a legtöbb bajuk.
Miért ez a tantárgy áll az első helyen? Mi a magyarázat erre?
Ha én képregényrajzoló lennék, olyan szereplőm lenne, aki töriből vagy irodalomból tanulna rosszul, mert azokból könnyebb poénokat rajzolni.
"Ha én képregényrajzoló lennék, olyan szereplőm lenne, aki töriből vagy irodalomból tanulna rosszul, mert azokból könnyebb poénokat rajzolni."
Akkor azt külföldön nem nagyon értenék. Ezeket nem magyarok írják, csak lefordítják magyarra.
Ez a matematika és az átlagember jellegéből adódik. A matematika tipikusan keresi a problémákat, hogy azokat megoldja, méghozzá önálló, szabad alkotás révén. Az átlagember viszont retteg attól, hogy valamikor is döntenie kelljen, valamit önállóan kelljen csinálnia, hiszen akkor kiderülne, hogy szinte életképtelenségig önállótlan, alig több, mint egy biorobot. Az átlagember azt szereti, ha megmondják neki, mit csináljon, mit gondoljon, az egyéniség és egyediség számára nem egyszerűen félelmetes, hanem kifejezetten ellenszenves tulajdonság. Viszont pont ezek kellenek a matematikához.
Nem mellékesen a matematikai ismeretek tipikusan nem járnak direkt és prompt hasznosulással, ezért az átlagember időbeli rövidlátása és térbeli szűklátókörűsége miatt hajlamos értelmetlennek tekinteni azokat. Mi több, emiatt egyenesen büszke arra, hogy ő nem "pocsékolta" az idejét efféle "haszontalanságokra".
A történelmet, irodalmat sajnos a legtöbb helyen irgalmatlanul rosszul tanítják, így minimális erőfeszítéssel is lehet jó eredményt elérni, mi több, pont a téma iránt érdeklődő diák számít renitensek, aki kérdez, értelmez és önállóan gondolkodik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!