Milyen jogon fizettethetik ki 4 napért teljes havidijat a telenornál?
1. Meg kell nézni, hogy a számlán pontosan mi áll, valóban a február 19 utáni időszak számlájáról van-e szó. Valamint meg kell nézni, hogy arról az előfizetésről kaptál-e számlát, amit felmondtál.
2. Meg kell nézni, hogy valóban felmondtad-e a szolgáltatást, van-e erről valamiféle papírod. Gondolom kellett, hogy kapj ilyet. Abból kiderül, hogy mikor indítottad a felmondást és milyen indokkal történt.
3. Meg kell nézni, hogy a szerződésben milyen felmondási időt vállalt a Telenor. Nekem úgy 8 nap rémlik. Ha ez igaz, akkor február 13-tól nem szabadott volna élnie a szerződésednek.
4. Meg kell nézni, hogy a szerződés mit mond felmondás esetén a havi díjról. Lehet, hogy van olyan kitétel, hogy ilyen esetben is meg kell fizetni a havidíjat. Ha ez benne van a szerződésben, akkor nagyon nem lehet mit tenni, hiszen ezt írtad alá.
De úgy összességében célszerű előbb összegyűjteni minden hivatalos adatot – felmondás dátuma, számlán szereplő adatok –, majd felhívni az ügyfélszolgálatot, vagy bemenni, és szépen előadni, hogy pontosan mi történt. Simán lehet, hogy a kapott számla semmis, nem kell befizetned, csak már elindult a maga útján azelőtt, hogy a felmondást feldolgozta volna a rendszer.
Ha úgy érzed, hogy nem jogos a havidíj megfizetése, és a Telenor mégis kiáll amellett, hogy fizesd ki, úgy célszerű előbb jelezni nekik, hogy ez esetben kénytelen leszel a fogyasztóvédelemhez fordulni. Ha ennek ellenére sem állnak el, akkor célszerű ezt megtenni. Persze ehhez célszerű átrágni magad a szerződésen, mert esetleg lehet, hogy nem neked van igazad, a Telenor követelése jogos.
köszönöm a válaszod természetesen kaptam rola papirt hogy mikor és miért mondtam fel a régi szerzödésem,illetve hozzá lett tüzve hogy akkor ott helyben az addigi számlát rendeztem
ezértis nemértem mire fel küldenek ide egy teljes havidijrol szolo csekket,felhivtam a telenort de azt mondták hogy akár egy napért is a teljes havidijat kell fizetnem,de ezt én nem fogom annyiba hagyni,mivel az uj számom ota(febr 5) nem használtam a régit,ugyanis mi értelme lett volna,szánalmas amimár itt megy komolyan :\
Én azt reklamálnám meg, hogy ha február 5-én jelezted a lemondási igényedet a régi előfizetésről, akkor hogy élhetett még a szám február 19-én.
Oké, hogy élt, ha telefonáltál volna, akkor annak a díját természetesen jogosan számítják fel. De ha február 5-én lemondtad az előfizetést, azt 8 napon belül el kellett volna intézniük.
> azt mondták hogy akár egy napért is a teljes havidijat kell fizetnem
Ez úgy önmagában rendben van, ha a szerződés is ezt mondja. Sőt még etikai szempontból is rendben van. Az előfizetői díj nem feltétlenül az idővel arányos valami. Az előfizetői díjban benne van pl. a számla kiállításának, postázásának költsége, stb… Ez ugye akkor is ugyanannyi költség, ha egész hónapról küldenek számlát, meg akkor is, ha csak 4 napról. Tehát javarészt oké, ha minden megkezdett hónapért teljes havidíjat számítanak fel.
Viszont tényleg itt az a kérdés, hogy február 19-től hogy élhetett még egyáltalán az előfizetés. Ez az ő mulasztásuk, illetve lehet, hogy valamelyik alkalmazott mulasztása.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!