Hogyan lehet kerékpárvázat hegeszteni?
vékony a váz anyaga a trafóhoz,úgy kilyukad mint a sz&r.
Láng vagy Awi géppel lehet ezt csak.
Kedves Kérdező!
A régebbi vázak nem hegesztéssel, hanem keményforrasztással készültek. Az újak spec. hegesztéssel, és okvetlenül nem fogyóelektródás ("alap") hegesztő eljárással.
Üdv R.
Köszönöm szépen a válaszokat.
Gondoltam a zárszelvények használatára is, de akkor lenne vagy 40 kg a váz :)
Egyébként ún. Tadpole bike-ot szeretnék...
Szívesen fogadok ötleteket.
Én bírnék vele, de én hegesztő vagyok. Mindenesetre nem állnék neki trafóval szenvedni, túlságosan fogyna vele a vágókorong... Szaggatnod kell az ívet, és nem árt, ha valami különösen jó ívtartású, emellett jó ütőmunkájú rutilos, esetleg rutil-cellulóz elektródát szerzel be. De nem úszod meg a rengeteg gyakorlást. Meg persze jobb lenne hasonló vastagságú lemezt szerezned, lehetőleg újonnan, hogy ne kelljen már többet csiszolni rozsdát vagy festéket mint gyakorolni a hegesztést. Meg kell tanulnod szép, 30 fokos leélezést köszörülnöd úgy, hogy 1mm orrész maradjon. Meg kell tanulnod akkora illesztési hézagot állítani, hogy pont a megfelelő mélységbe kerüljön az elektróda a vastagságánál fogva. Meg kell tanulnod normális fűzővarratokat készíteni, hogy munka közben ne húzódjon össze a gyökhézag. Meg kell tanulnod a helyes varratsorrendet, hogy minél kisebb legyen a "vetemedés", vagyis a szerkezeti szöghiba. Meg kell tanulnod helyesen visszaköszörülni az addig elkészült varratot és tiszta, tömör újrakezdést alkotni rá. Meg kell tanulnod zsigerből irányítani az ömledéket úgy, hogy a varrat mindkét oldalon az előre eldöntött domborulattal és szélességben sikerüljön, bármi is van. És vagy megpróbálod két sorban csinálni a vékony anyagot (sokkal vékonyabb, fajlagosan jóval drágább elektródával), vagy egy sorban megoldod úgy, hogy egyszerre figyelsz a két oldalra.
Miért fontos ez? Egyrészt nem szeretnéd, ha a festékre kéne bízni a vízhatlanságot... Másrészt ha egy száguldó, döcögő izén kell egy emberi testet szállítanod, akkor a minimum, hogy mentes a varrat mindenféle feszültséggyűjtő helyektől, az anyagminősége kicsivel jobb is az alapanyagénál, fagyban is bőven elég szívós marad (ütőmunka), és tudnod kell, milyen változások mennek végbe az alapanyagban a hőhatásövezetben, ehhez pedig tudnod kell az alapanyag összetételét.
Ebből nagyjából semmi nem teljesül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!