E-mail-ben rendeltem egy alkatrészt, a bolthely.hu oldalon néztem ki. Írtam emberünknek, elvileg pénteken elküldte a csomagot. DE! Nálam közben úgy alakult a helyzet, hogy mégsem kell a termék. Megüthetem a bokám, ha nem veszem át?
Hát megütheted, ha emiatt idegeskedsz, s belerúgsz a szék lábába.
A bolthely.hu egyébként nem webáruház, hanem csak tőkehiányos boltocskáknak biztosít valamiféle webshop jellegű oldalt. Így nem tudni, melyik cégtől rendeltél.
Internetes vásárlás esetén a vevő indoklás nélkül elállhat a vásárlástól, illetve visszaküldheti az árut mégsem tetszik, meggondoltam magam, dögöljetek meg alapon is. Semmi gondod nem lehet.
A visszaszállítás díja viszont a vevőt terheli, ezt kérhetik tőled. Meg illik jelezni is az eladónak a dolgot, ne abból tudja meg, hogy visszament a csomag.
A netes vásárlás és a bolti között a jog lényeges különbséget tesz. Virtuális boltban teljesen korrekt, részletes termékismertetés sem pótolhatja a megszagolom, megnézem, kézbe veszem lehetőségét. Ezért ad a ptk nagyobb mozgásteret így, mint bolti vásárlásnál. Míg ez utóbbi esetében a Nem tetszik a színe, már nem kötelezi az eladót a visszavételre, hiszen a termék a kezedben volt, amikor választottad. Vagy az anyaga lehet egy blúznak olyan, ami nem kellemes.
Interneten ezt nem tudod megtapasztalni. Vagy pl. a mi honlapunkon is van olyan multiszerszám, ami kis picike, kulcskarikára való, nem komoly, profi munkavégzéshez. Pontosan le is írjuk a méretét, felhasználhatóságát, de van aki csak akkor szembesül vele, amikor kézbe veszi. Pedig értelmes ember, s el is olvasta.
Lényeg az, hogy ez ebben a vásárlási formában teljesen természetes dolog, nem kell aggódnod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!